Mixed-VM Curling: VM-premiär mot Australien kl 17:00

Den internationella mästerskapssäsongen inleds idag lördag med VM Mixed i Aberdeen, Skottland.

Totalt 40 lag finns med i startfältet och Sverige som representeras av Simon Olofsson, Vilma Åhlström, Axel Sjöberg, Linda Stenlund och coach Mathias Mabergs spelar i grupp C där de möter Australien, Brasilien, Spanien, Ungern, Kazakstan, Lettland och USA.

Gruppspelet pågår fram till torsdag 17 oktober och sedan väntar slutspel med start fredag 18 oktober.

Officiell hemsida VM-Mixed 2019

Efterlängtad säsongspremiär för lag Edin i Schweiz28.8.2020 11:30:20 CESTPressmeddelande

Fjolårssäsongen fick ett abrupt slut pga Corona-pandemin med inställt VM och inställda tävlingar på den kanadensiska proffstouren. Och osäkerheten har varit stor inför upptakten av den här säsongen. Men för några veckor sedan kom beslutet att tävlingen Baden Masters i Schweiz kommer att spelas den här helgen och det är ett superladdat lag Edin (Niklas Edin, Oskar Eriksson, Rasmus Wranå och Christoffer Sundgren) som förbereder sig för premiären.