Möbel och dekortrender för 2023

Nu presenteras trenderna för möbler och inredning 2023! Nästa år går i glädjens tecken. Vi vill ha ombonade hem i klassisk skandinavisk stil, men gärna med lite inspiration från Japan. Nyfiken på hur detta kan se ut rent konkret? Läs vidare!

Det verkar uppenbart att ekonomin går mot dystrare tider 2023 och kanske är det just därför som vi just nu vill ha extra mycket harmoni i våra hem. Precis som med yin och yang vill vi skapa balans i våra liv. De senaste inredningstrenderna för 2023 spår ännu mer ombonat, mysigt och mycket trä och naturliga material.

Japandi - skapa harmoni med inspiration från Japan

Japandi spås bli en populär trend inom möbler och inredning 2023. Anledning är att stilen innehåller mycket av den harmoni som vi försöker skapa i våra hem just nu. Det som gör den här stilen så enkel att tillämpa är att den är relativt avskalad. Det ska alltså inte inredas i överflöd, utan hellre ett fåtal möbler och detaljer och med fokus på funktionalitet.

Japandi är en kombination av klassisk skandinavisk inredning men där man blandar in olika inslag från Japan, för att skapa mer elegans och rofylldhet.

Vatten som skapar lugn

Finns det något mer harmoniskt och som skapar mer lugn än vatten? Kanske är det inte så konstigt att föremål och inredningsdetaljer inspirerade av just vatten är supertrendigt 2023. Det kan vara allt från vaser och blomkrukor i klara blå nyanser, till konstverk formade som ostron och snäckor.

Metaverse - Ett nytt trendigt ord

Metaverse är ett ord att lägga på minnet även för oss som gillar inredning. Den digitala världen och det universum som skapas online, börjar sakta men säkert göra sitt avtryck även i våra hem. Metaverse är den verklighet vi skapar online via våra digitala personligheter. Nu ser vi hur neonfärger blir allt mer populära och hur möbler kan bli mer tekniska och funktionella. Vi ser också hur konst skapas med pixlar, för att på ett tydligt sätt föra tankarna till den virtuella världen.

Färgtrender för 2023

När det gäller färger för 2023 så ser vi tydligt hur ljusa färger kommer fortsätta vara trendigt 2023. Tack vare stilar som Japandi och klassisk skandinavisk inredning, behåller vi mycket av naturmaterialen i våra hem.

Men vi ser också hur accentfärger som rött och blått tydligt letar sig in i våra hem. Man skulle kunna säga att detta är en färgtrend som kommer nu. Vill du vara trendig nästa år, ska du skaffa inredningsdetaljer som ger färgklickar i hemmet och då helst i rött eller blått. Varför inte en lampa med en knallröd skärm?

Trendiga material

Vad har ull, kashmir, läder och trä gemensamt? Jo, dom är alla supertrendiga material för 2023 när det kommer till inredning och möbler. Så håll utkik efter produkter i dessa material om du vill hänga med i trenden!

Lite extra lyx

En tydlig trend som hänger i sedan pandemin är lyxtrenden. I och med att vi tvingades spendera mer tid hemma, valde vi att investera mer i våra hem och göra det mer lyxigt. Ett exempel på detta är hemmaspa, där många gjorde om sina badrum till platser där man kunde koppla av och njuta. Trenden håller i sig 2023 och vi vill gärna skapa avdelningar i våra hem där fokus ligger på att njuta, om det så är i badrummet, i sovrummet eller i vardagsrummet.

Inredningstipsen är framtagna av sajten inredningsvis.se

Kontakt:

Maria Ljungström

info@inredningsvis.se

5 tips when searching for a water damage company26.12.2022 18:03:05 CET | Pressmeddelande

Today, there are many resources, recommendations and all marketing outlets to find what you're looking for, it can be overwhelming and even a put off as there is so much information and options to choose from. Sometimes taking it upon yourself is useful and exciting, even an added hobby for some. However, doing that, or the friend that's good at everything is not the best option, atleast for extreme situations like water disasters and floods that happen in some way little or great for most Americans.

Möt hösten i Barcelona med resatillspanien.se!22.9.2022 16:23:44 CEST | Pressmeddelande

Det sägs att Barcelona är staden som aldrig sover. Det sägs även att Barcelona alltid erbjuder något för alla åldrar och intressen. Intresset för att resa till Barcelona och för att uppleva allt det fantastiska som staden har att erbjuda är enormt bland oss svenskar. Vad är det då som lockar oss svenskar i tiotusentals till Barcelona varje år och vad är det som man absolut inte får missa vid ett besök i Kataloniens vackra huvudstad?