Moderata Ungdomsförbundets arbetsstämma 2017

Den 6-8 oktober anordnas MUF:s arbetsstämma i Jönköping. 100 ombud från hela Sverige kommer besluta om den politik MUF kommer driva under valrörelsen. Ungdomsförbundet står för nästan en tredjedel Moderaternas totala medlemsantal. Flera framstående moderater kommer även att gästa stämman för att hålla tal.

Som journalist är du varmt välkommen att besöka oss! Om det inte passar för dig kan du gärna skicka inbjudan vidare till en kollega på din redaktion.

Anmäl dig genom att skicka ett mail till william.elofsson@moderaterna.se

MUF storsatsar på utlandsröstningen25.7.2018 07:00Pressmeddelande

Redan nu på torsdag, den 26 juli, kan man börja rösta i riksdagsvalet om man bor utomlands. Detta berör 700 000 svenskar och historiskt brukar många utlandssvenskar rösta på Moderaterna. I förra valet var det dock bara 52 000 som använde denna möjlighet och röstade, därför kommer Moderata Ungdomsförbundet på torsdag anordna utlandsröstnings-LAN där de samlar medlemmar runtom i hela Sverige för att skriva till vänner, släktingar och bekanta man vet bor utomlands.