Moderaternas huvudpunkter under Almedalsveckan 2022

Söndagen den 3 juli

Moderaternas ekonomiska seminarium

Sverige står inför stora ekonomiska utmaningar de kommande åren. Hög inflation, negativ reallöneutveckling och stigande räntor pressar hushållen. Det finns betydande risker för än högre energipriser och fortsatta störningar i de globala leveranskedjorna som ytterligare driver på inflationen. Samtidigt ställer säkerhetsläget och brottsligheten krav på ökade resurser till statens mest grundläggande uppgifter – försvar och rättsväsende. Hur bör finanspolitiken utformas i detta läge och vilka är de viktigaste reformerna för att de svenska hushållen och den svenska ekonomin ska stå starka under åren framöver?

Tid: 13:30-15:00

Plats: Wisby Strand, lokal Vall

Medverkande:
Elisabeth Svantesson, ekonomisk-politisk talesperson
Daniel Waldenström, professor i nationalekonomi verksam vid IFN
Robert Boije, chefsekonom SBAB
Seminariet modereras av Anna Pettersson Westerberg, kanslichef, Moderaterna.

Seminariet sänds på Moderaternas Youtube och Zoom

Måndagen den 4 juli

Partiledare Ulf Kristersson talar

Tid: 11:00

Plats: Almedalen

Talet sänds på Moderaternas Youtube  och Facebook.

Pressträff med Ulf Kristersson

Tid: 11.30

Plats: Moderaternas tält i Almedalen

Onsdag den 6 juli

Moderaternas rättspolitiska seminarium

Under senare år har Sverige upplevt en eskalerande brottslighet kopplad till gängkriminalitet. Gängskjutningarna och allt yngre gärningsmän visar på ett behov av reformer. Men vilka problem är allra viktigast att lösa och hur bör lösningarna se ut?

Tid: 13.30-14.45

Plats: Wisby Strand, lokal Vall

Medverkande:
Johan Forssell, Rättspolitisk talesperson, Moderaterna
Viktor Banke, Advokat
Paulina Brandberg, kammaråklagare och riksdagskandidat, Liberalerna
Peter ”Peppe” Larsson, Polis i yttre tjänst
Seminariet modereras av Per Claréus, biträdande kanslichef, Moderaterna.

Seminariet sänds på Youtube och Zoom

Gunnar Strömmer besöker Helsingborg, Sjöbo och Växjö12.8.2022 07:00:00 CEST | Pressmeddelande

Idag, fredag den 12 augusti, besöker Moderaternas partisekreterare Gunnar Strömmer Helsingborg och Sjöbo. Imorgon, lördagen den 13 augusti, besöker Strömmer Växjö. Fredag 12 augusti 11.30-12.30: Kampanj med Moderaterna i Helsingborg Plats: Stortorget, Helsingborg 18.00-21.30: Valupptakt med Skånemoderaterna i Sjöbo Plats: Sjöbo Padelcenter, Ommadalsvägen 2B, Sjöbo Lördag 13 augusti 09.30-10.00: Livesändning med Växjöpodden Plats: Stortorget 11.30: Tal på valupptakt med Moderaterna i Kronoberg Plats: Speakers Corner, Växjö Media är välkomna att närvara på aktiviteterna. Anmälan sker till caroline.opsahl@moderaterna.se eller 0722-074220

Ulf Kristersson och Ebba Busch besöker Sundsvall11.8.2022 10:17:03 CEST | Pressmeddelande

Imorgon, fredagen den 12 augusti, besöker Moderaternas partiledare Ulf Kristersson, och Kristdemokraternas partiledare Ebba Busch, Sundsvall. De träffar Stig Högberg, skogsägare och ordförande i Norra Skog, för att sedan laga en krismåltid ihop hos Friluftsfrämjandet. Partiledarerna deltar även i Moderaternas och Kristdemokraternas gemensamma kampanj på Stora Torget. Besök hos Stig Högberg, skogsägare och ordförande i Norra Skog Tid: Fredag den 12 augusti klockan 08.30 Plats: Torsboda 132A, 861 95 Söråker Matlagning med Friluftsfrämjandet Tid: Fredag den 12 augusti klockan 10.15 Plats: Gustav Adolfsvägen 11, 856 40 Sundsvall Kampanj med Moderaterna och Kristdemokraterna Tid: Fredag den 12 augusti klockan 11.10 Plats: Stora Torget, Sundsvall Media är välkomna att närvara på samtliga besök. Anmälan sker till Ulf Kristerssons pressekreterare Siri Steijer på siri.steijer@moderaterna.se eller till Ebba Busch pressekreterare AndiaGemsjö på andia.gemsjo@kristdemokraterna.se

Ulf Kristersson och Johan Forssell besöker Gävle Stadsfest11.8.2022 07:00:00 CEST | Pressmeddelande

Idag, torsdagen den 11 augusti, besöker Moderaternas partiledare Ulf Kristersson och Moderaternas rättspolitiske talesperson Johan Forssell, Gävle Stadsfest. Under besöket håller de en pressträff tillsammans med William Elofsson, moderat oppositionsråd i Gävle, för att presentera lokala nyheter på rättsområdet. Tid och plats för pressträffen Tid: Torsdagen den 11 augusti klockan 16:00 Plats: Moderaternas tält på Drottninggatan (vid Subway), Gävle

Elisabeth Svantesson besöker Kungälv, Stenungsund och Uddevalla10.8.2022 14:33:36 CEST | Pressmeddelande

I morgon, torsdagen den 11 augusti, besöker Elisabeth Svantesson, vice partiledare och ekonomiskpolitisk talesperson för Moderaterna, Kungälv, Stenungsund och Uddevalla. Schema: Besök hos Goopy by Spot Tid: 12.00 Plats: Älvebacken 20, 442 47 Kungälv Besök hos Hogia Tid: 14.00 Plats: Hakenäs 101, 444 47 Stenungsund Torgmöte Tid: 16.30 Plats: Norra Drottninggatan 6, 451 31 Uddevalla ____ Media är välkomna att närvara, tid för intervjuer finns. Obligatorisk föranmälan till pressekreterare Hanna Strömberg.