Moderaternas partisekreterare Gunnar Strömmer åker på turné i Trollhättan och Skaraborg

Onsdagen 29 juni till torsdagen 30 juni åker Moderaternas partisekreterare Gunnar Strömmer på turné i Västsverige. Fem orter kommer att besökas: Trollhättan, Vara, Skara, Skövde och Mariestad. Temat är två av Sveriges största samhällsproblem just nu: brottsligheten och den ekonomiska pressen på hushåll och företag.

Gunnar Strömmer kommer tillsammans med lokala företrädare att besöka följande orter:

Onsdag 29 juni: Trollhättan, Vara och Skara
09.45-11.00: Samtal med polisen i Trollhättan efter bilbränderna i juni
11.30-13.00: Företagarlunch i Trollhättan
14.00-15.00: Verksamhetsbesök hos Kvänum i Vara
18.00-19.15: Dörrknackning i Skara

Torsdag 30 juni: Skara, Skövde och Mariestad
09.00-10.15: Verksamhetsbesök hos ICA Munken i Skara
11.30-13.00: Företagarlunch i Skövde
13.30-14.45: Besök hos Effektiv Samordning för Trygghet i Skövde

Media är välkomna att närvara och tid för intervjuer finns i anslutning till besöken.

Vänligen hör av er till pressekreterare Caroline Opsahl på caroline.opsahl@moderaterna.se eller 0722-074220.

Om Moderaternas turné i Trollhättan och Skaraborg
Den 29–30 juni besöker Moderaternas partisekreterare Gunnar Strömmer Trollhättan och Skaraborg för att diskutera möjligheter, problem och lösningar som de västgötska kommunerna står inför.

Flera orter i regionen har under de senaste månaderna drabbats av den ökande otryggheten i samhället. Trollhättan drabbades tidigare i juni av flera anlagda bränder. I Skara drabbades bostadshus av stenkastning, och lokala ICA-handlare av snatteri och stölder. Både invånare och företagare påverkas av brottsligheten.

Hushåll och företag i Trollhättan och Skaraborg drabbas även av den ökade ekonomiska pressen – detta till följd av stigande priser på bland annat drivmedel, el och mat. De höjda drivmedelspriserna slår särskilt hårt mot människor och företag på landsbygden som är beroende av bilen.

Moderaterna går till val med budskapet att få ordning på Sverige. Under besöken kommer Gunnar Strömmer tillsammans med Moderaternas lokala företrädare att möta poliser, företagare och ideella eldsjälar för att samtala om utmaningar och diskutera Moderaternas förslag till lösningar på de stora samhällsproblemen som Trollhättan och Skaraborg idag står inför.