Modesto.se - Lanserar ny sajt om rakprodukter för män

Modesto.se är stolta över att tillkännage lanseringen av deras nya hemsida där de listar och jämför olika produkter för män, med särskilt fokus på skägg och rakning.

Skägget syns på allt fler svenska män, detta gäller oavsett vilken slags typ av bakgrund, livsstil eller arbete de har. Samtidigt har det blivit mer accepterat för männen att vårda och ta hand om sitt yttre. I samband med detta har det också blivit allt mer vanligt för männen att lägga mer tid på ritualer som skäggvård.

“Den explosionsartade utvecklingen av nya produkter för skägg- och mustaschvård gör det också enklare än någonsin tidigare att hålla ansiktshåret välvårdat och snyggt. Dessa produkter hjälper männen att skapa olika skäggstilar som således inte skulle vara möjligt utan produkterna. Med Modesto.se vill vi göra det enklare för männen att skapa sig en överblick över de bästa produkterna som finns tillgängliga på marknaden,” säger pressansvarig hos Modesto.se

Testerna hos Modesto.se sträcker sig från allt som rakblad, rakborstar och säkerhetshyvlar till olika skäggvårdsprodukter. Testerna utförs av experter inom området som noga kan förklara skillnaderna mellan olika produkter. Läsare på sajten kan utöver tester och produktjämförelser även dra nytta av detaljerade beskrivningar av de olika produkterna som listas.

Pressansvarig på Modesto.se förklarar också att tanken med Modesto.se är att göra upplevelsen på sajten till en smidig och smärtfri uppgift.

“Det är mycket intressant, för går vi bara ett par år tillbaka i tiden så var det fortfarande lite tabulagt för killar att intressera sig för skönhetsvårdsprodukter. Något som verkar ha vänt nu. Vi på Modesto.se tror att den nya trenden med skönhetsvård för män är här för att stanna och vi ser tydliga tecken på att det fortsätter växa,” säger pressansvarig.