Modevisning med återbrukade kläder från Stadsmissionen och Myrorna på Stadsfesten

På lördag (25 augusti) under Stadsfesten i Linköping, finns Tekniska verken på plats i ett tält på Stora torget. En nyhet för i år är en modevisning med återbrukade kläder från Stadsmissionen och Myrorna, som visas i en fartfylld show.

Som tidigare år fokuserar Tekniska verken på det hållbara, resurseffektiva samhället. För att vår värld ska kunna bli mer hållbar behöver vi återbruka i mycket större utsträckning, och i år blir det för första gången ett samarbete med Stadsmissionen och Myrorna som gör en modevisning med just återbrukade kläder.

Den populära leksaksloppisen återkommer, och besökarna i tältet får veta mer om hur ett hållbart resande fungerar genom insamling av Gröna påsen, som bland annat blir fordonsgas i form av biogas.

På Stora torgets scen, som Tekniska verken delar tillsammans med Lejonfastigheter, kommer - förutom Stadsmissionens och Myrornas showande återbruksmodevisning - även barnteaterföreställningen ”Sortera mera” med Trille, Trolle och Trall att äga rum.

Den stora mjuka maskoten i form av Gröna Påsen delar ut kramar till alla barn.

Hållpunkter på scenen:

Kl 11.30 och 13.30
Barnföreställning "Sortera Mera" med Trille, Trolle och Trall.
Alla åldrar ska förstå vikten av att sortera mera, och varför man inte ska slänga skräp i naturen

Kl 12.00, 13.00, 14.00, 15.00
Återbruksmodevisning i samarbete med Stadsmissionen och Myrorna

Lena Grönkwist, marknadskommunikatör, Tekniska verken, 013-20 92 22
lena.gronkwist@tekniskaverken.se

Tekniska verken är en del av 240 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se (http://tekniskaverken.se/)

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Pressinbjudan Innovation Camp 20186.11.2018 09:39Pressinbjudan

21 timmar – 21 grupper. Det är dags för Tekniska verken Innovation Camp! Under 21 timmar arbetar 80 ungdomar non-stop för att lösa ett case på plats i Tekniska verkens lokaler. Tillsammans i grupp ska de tänka kreativt och nytt för att hitta den bästa lösningen. I år kommer deltagarna komma ännu närmare verksamheten genom studiebesök under inledningsfrasen. Juryn kommer på fredagsmorgonen att lyssna till de innovativa lösningarna och kreativa tankar som har jobbats fram under de 21 timmarna. Media är varmt välkommen att hälsa på hos deltagarna under Innovation Camp den 8 och 9 november!