Moelven skänker 500 000 kronor till Rädda Barnen

Vissa julklappar får aldrig plats under granen. Det gäller exempelvis Moelvens julklapp till Rädda Barnen på 500 000 kronor.
Moelven skänker 500 000 kronor till Rädda Barnen. Foto: Rädda Barnen

Varje år sedan 2015 har Moelven skänkt en större gåva till Rädda Barnen. I stället för en traditionell företagsjulklapp till var och en av de cirka 3 400 medarbetarna väljer Moelven ut en välgörenhetsorganisation.

- Julklappen går också i år till Rädda Barnen. Vi anser att det är mycket viktigt att stötta deras arbete. Vi är stolta över att kunna bidra till skolgång och utbildningsmöjligheter för barn som lever i några av världens fattigaste länder, säger Morten Kristiansen, Moelvens koncernchef.

Kristiansen berättar att gåvan till Rädda Barnen har blivit en tradition som tas emot positivt av Moelvens medarbetare.

- Genom att skänka en större summa pengar till Rädda Barnen kan vi gemensamt bidra till att göra skillnad för andra människor och hjälpa till, säger han.

Skyddar barnen

Rädda Barnens generalsekreterare Birgitte Lange riktar ett stort tack till Moelven och deras anställda för en fantastisk och generös julklapp.

- Moelvens mångåriga stöd ger Rädda Barnen möjlighet att fortsätta vårt viktiga arbete för att säkerställa att många barn och unga får utbildning av god kvalitet, säger Lange.

Rädda Barnen kämpar för barns rättigheter och för att alla barn ska kunna överleva, lära sig och vara trygga. De arbetar i 120 länder och är världens ledande oberoende organisation för barn.

Moelven skänker 500 000 kronor till Rädda Barnen. Foto: Rädda Barnen