Moelven Vänerply AB stänger tillfälligt för att hindra vidare smittspridning

Moelven Vänerply AB stänger produktionen tillfälligt på grund av konstaterad smitta av Covid-19. Två personer har konstaterats smittade och 21 personer är satta i karantän.

- Våra medarbetares säkerhet kommer alltid i första hand, och som den största arbetsgivaren i Gullspång behöver vi ta vårt ansvar för att undvika ett större lokalt utbrott. Vi ser därför inget annat alternativ än att stänga ner produktionen tillfälligt för att hindra smittspridningen, säger George Peterson, VD, Moelven Vänerply AB.

I samband med stängningen kommer lokalerna att saneras. Intag av timmer och utlastning till kunder kommer fortfarande hållas igång.

- Vi kommer hålla stängt så länge det behövs för att hindra vidare smittspridning. Till att börja med kommer vi hålla produktionen stängd i sju dagar och vår viktigaste prioritering är att hålla våra medarbetare friska och hindra att smittan sprids. Tills vidare ser vi inte att kunderna kommer påverkas av den här stängningen, men självklart kommer det medföra kortvarigt produktionsbortfall, säger George Peterson.

Om Moelven Vänerply AB:

• Har 157 anställda