Mohammed Haddad i Skåne kan bli Årets inspirerande ledare

Mohammed Haddad, som är delägare i Specsaversbutiker i både Ängelholm och Helsingborg, är nominerad i kategorin Årets inspirerande ledarskap. Bakom priset står Great Place to Work, som varje år undersöker arbetsplatskulturen för 11,5 miljoner medarbetare i 90 länder. Den 31 mars avslöjas vinnaren.

Mohammed Haddad, som driver Specsaversbutiker i både Ängelholm och Helsingborg, har av Great Place to Work nominerats i kategorin Årets inspirerande ledarskap. Foto: Specsavers

Mohammed Haddad började sin karriär inom optikerkedjan Specsavers redan 2012 i Danmark, där han drev en butik utanför Köpenhamn, och sedan 2019 är han delägare i Sverige med butik på Storgatan i centrala Ängelholm. Sedan i höstas är han även delägare i en mindre Specsaversbutik på Stortorget i Helsingborg.

De senaste nitton åren har Great Place to Work Sverige analyserat och rangordnat Sveriges bästa arbetsplatser. För femte året i rad utser de även tre Trust Stars, ett hederspris som går till en person inom en certifierad organisation.

Personen måste ha utmärkt sig internt under det senaste året när det kommer till att skapa en framgångsrik arbetsplatskultur för alla.  I samband med listan över Sveriges Bästa Arbetsplatser 2022 delar Great Place to Work ut hederspriset Trust Stars inom bland annat kategorin, Årets inspirerande ledarskap. I år, som en av fyra personer i hela landet, är nu alltså Mohammed Haddad, nu nominerad.

Vad var det första du tänkte när du hörde det?

– Jag blev glad och stolt, men också överraskad, jag visste inte att jag var nominerad, det är inget jag tänkt på!

Hur ser du på ditt ledarskap?

– Jag lever med mitt arbete och behandlar människor som jag själv vill bli behandlad. Jag tror på att inkludera alla och att stötta de som vill göra lite mer, och såklart att man är trevlig och ett föredöme. Jag har också ett talesätt – även om man är på topp, finns det alltid något att förbättra, det försöker jag leva efter. Att hjälpa andra är något jag själv och alla anställda lever efter, så att jag har kunnat bidra till den känslan är det fint.

I samband med att Sveriges Bästa Arbetsplatser offentliggörs den 31 mars 2022 koras även årets Trust Stars – och Mohammed Haddad har alltså chansen att vinna.

Specsavers i Kristianstad förnyar optikbranschen: Kortar köer till synundersökningar22.4.2022 13:11:07 CEST | Pressmeddelande

Kristianstad blir först med en innovation inom optikbranschen – en butik med högteknologisk utrustning som innebär att man kan erbjuda fler synundersökningar vilket innebär att köer kan kortas. – Konceptet är helt nytt för optikkedjan Specsavers och hela optikbranschen och det är väldigt spännande att vara pionjär, säger Linus Johansson, optiker som tillsammans med sin delägarpartner Håkan Johansson öppnar den nya butiken på fredag i C4 Shopping.

Sveriges bästa arbetsplats öppnar i Västervik8.4.2022 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Nu kommer Sveriges bästa arbetsplats till Västervik - Specsavers som öppnar butik på fredag fick häromveckan utmärkelsen i en stor medarbetarundersökning som görs årligen. – Det är något att vara stolt över, och vi har märkt en stor efterfrågan på att öppna här så vi ser verkligen fram emot att komma till Västervik, säger Patricia Stavervik, optiker och en av delägarna till den nya Specsaversbutiken.

Vivienne Westwood-kollektion exklusivt designad för Specsavers4.4.2022 15:23:16 CEST | Pressmeddelande

Den 4 april lanserar Specsavers sitt senaste designsamarbete med Vivienne Westwood. Vivienne Westwood-kollektionen kommer att vara exklusivt tillgänglig hos Specsavers och inkluderar 13 glasögonbågar och 3 solglasögonmodeller. Alla glasögonbågar kan också fås som solglasögon eller med tonade glas och solglasögonbågarna kan fås som glasögon, vilket innebär att kollektionen faktiskt är ännu större. De stilsäkra bågarna är delvis tillverkade av ”Acetate renew” från Eastman, vilket är en kombination av återvunnen engångsplast och biobaserade material som kommer från hållbart framställd trämassa.

Specsavers i Kristianstad först ut med nyhet i optikbranschen: Kortar köer till synundersökningar1.4.2022 08:00:00 CEST | Pressmeddelande