Molly Sandén tar över Allsångsscenen är din

I år är det Molly Sandén som får fortsätta allsångskvällen från Skansen med en egen timma. Tisdag den 9 augusti, klockan 21.00, stiger artisten upp på Sollidenscenen. Utöver att vara gäst i Allsång på Skansen denna kväll, bjuder Molly Sandén publiken på livekonsert i Allsångsscenen är din.

Molly Sandén. Foto: Sony.

– Det känns riktigt stort att få göra Allsångsscenen är din precis som Laleh, Håkan Hellström och Lisa Nilsson gjort tidigare. Jag lovar att bjuda på en oförglömlig kväll med hela känslospektrat inkluderat och kanske får jag med mig några gäster också som kryddar kvällen lite extra. Tänk att det är MIN tur nu! Jag längtar!, säger Molly Sandén.

2021 var det Benjamin Ingrosso som gjorde Allsångsscenen i din, tidigare har bland andra Miriam Bryant tagit sig an det ärofyllda uppdraget.

– Vi ser verkligen fram emot att Allsången drar igång, och märker att våra gäster har längtat de med! Att nu få avslöja att Molly Sandén tar över Allsångsscenen är din och släppa biljetterna till kvällen är så härligt, säger Yvonne Nordlind, marknads- och kommunikationschef på Skansen.

– 2012 medverkade jag i Allsång på Skansen för första gången. Att få äga kvällen totalt, tio år senare, känns så mäktigt, säger Molly Sandén.

Om Molly Sandén

Med över 700 miljoner streams, turnéer som sålt slut på rekordtid, mängder med platinasinglar och album samt prestigefyllda priser är Molly Sandén en av Sveriges största artister och låtskrivare. I sommar är hon ute på en omfattande sommarturné. Molly har även gjort den officiella EM-låten som ska bära fram det svenska laget till nya framgångar i sommar.

Biljettinformation

Biljetter till Allsång på Skansen och Allsångsscenen är din den 9 augusti säljs via Ticketmaster. Biljettsläpp idag, den 14 juni, klickan 15.00.

Biljetter till övriga Allsång på Skansen-datum säljs även de via Ticketmaster. De första fem livesändningarna är slutsålda, biljetter till genrep finns fortfarande till samtliga tillfällen.

Till alla genrep och livesändningar kommer det att finnas ståplatser. Ståplatserna är först till kvarn och kräver ingen förbokning. Det kommer även finnas ett mindre antal först till kvar-platser bland sittplatserna.

Allsång på Skansen och Allsångsscenen är din direktsänds även i SVT.

Molly Sandén. Foto: Sony.

Skansens rulltrappa blir spektakulär utställning om biologisk mångfald23.6.2022 08:52:33 CEST | Pressmeddelande

Idag lanseras Skansens första del av utställningen om biologisk mångfald i den historiska rulltrappan från 1938. Det är en upplevelsebaserad resa där gäster åker rulltrappa och samtidigt visualiseras biologisk mångfald och artbevarande på ett sätt som är lätt att ta till sig och förstå. Syftet med utställningen är att väcka känslor för att biologisk mångfald är fantastiskt och nödvändigt för mänskligt liv.