MOMENT GROUP AB (publ) offentliggör obligationsprospekt och ansöker om notering av företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm

MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") offentliggjorde den 21 mars 2018 att bolaget emitterat icke säkerställda företagsobligationer om 200 miljoner SEK. Obligationerna emitteras under en total ram om 400 miljoner SEK och löper under tre år med en rörlig ränta om Stibor 3m + 6,0 procent med Stiborgolv. I enlighet med villkoren för obligationerna ska MOMENT GROUP ansöka om notering av obligationerna vid Corporate Bond List of Nasdaq Stockholm. I syfte att kunna notera obligationerna har MOMENT GROUP upprättat ett prospekt.

Prospektet har godkänts av Finansinspektionen och MOMENT GROUP har ansökt om notering av obligationerna vid Corporate Bond List of Nasdaq Stockholm.

Prospektet finns tillgängligt på MOMENT GROUP:s webbplats, www.momentgroup.com, och Finansinspektionens webbplats, www.fi.se.

Göteborg den 18 maj 2018

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i fyra affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group