MOMENT GROUP AB (publ) offentliggör obligationsprospekt och ansöker om notering av företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm

MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") offentliggjorde den 21 mars 2018 att bolaget emitterat icke säkerställda företagsobligationer om 200 miljoner SEK. Obligationerna emitteras under en total ram om 400 miljoner SEK och löper under tre år med en rörlig ränta om Stibor 3m + 6,0 procent med Stiborgolv. I enlighet med villkoren för obligationerna ska MOMENT GROUP ansöka om notering av obligationerna vid Corporate Bond List of Nasdaq Stockholm. I syfte att kunna notera obligationerna har MOMENT GROUP upprättat ett prospekt.

Prospektet har godkänts av Finansinspektionen och MOMENT GROUP har ansökt om notering av obligationerna vid Corporate Bond List of Nasdaq Stockholm.

Prospektet finns tillgängligt på MOMENT GROUP:s webbplats, www.momentgroup.com, och Finansinspektionens webbplats, www.fi.se.

Göteborg den 18 maj 2018

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Sveriges populära komikertrio Thomas Petersson, Sussie Eriksson och Johan Petersson laddar för komedi på Krusenstiernska Teatern i sommar!27.4.2018 10:25Pressmeddelande

Det blir komiskt kaos när Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Förberedelserna är nu i fullgång, manusläsning och repetitioner har startat, allt inför den stora sommarpremiären den 28 juni på Krusenstiernska Teatern.

ÅRETS SOMMARTURNÉ - ROLANDZ ger sig ut på FULDANS TOUR 201820.4.2018 10:33Pressmeddelande

Den mest framgångsrika händelsen från Karlskoga, efter Bofors Järnbruk, ger sig äntligen ut på turné igen! Efter den formidabla succén i Melodifestivalen har grabbarna i bandet legat i hårdträning för att möta ett soligt sommarsverige. Bussen är tvättad, kostymen är struken och håret på trummis-Robban är om möjligt ännu större. Framförallt kommer det att glittras, paljettas och sprakas till ett jädra hålligång!