Moment Group förvärvar STAR Bowling

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.

STAR

Moment Groups tillväxtstrategi bygger på att utveckla nuvarande affärsområden samt att succesivt expandera verksamheten till nya segment inom upplevelseindustrin. I november förvärvade koncernen aktivitetscentret Ballbreaker i Stockholm och gick därmed in i ett segment som bygger på att gästen själv tar en aktiv del i sin upplevelse tillsammans med vänner, kollegor och familj.

- När vi nu förvärvar ännu ett välskött och framgångsrikt aktivitetscenter, denna gång med placering i Sveriges näst största stad, stärker vi ytterligare vår position inom segmentet där vi ser en stor potential för fortsatt tillväxt, säger Pelle Mattisson, VD/Koncernchef Moment Group.

STAR är ett aktivitetscenter med tillhörande mat- och dryckesservering av hög klass med en yta på ca 3000 kvm och kapacitet för upp till 780 gäster. STAR är beläget i centrala Göteborg och har sedan starten 2004 varit en omtyckt mötesplats. På entréplan finns restaurangen som serverar både lunch och middag med en kvällsmeny som har hämtat inspiration från det amerikanska köket med rätter som cajunkryddad fisk från Louisiana och burgers från Texas. Baren är navet där gästerna gärna samlas och bredvid ligger 16 st bowlingbanor, allt i gatuplan. En trappa upp finner man Entertainment floor med aktiviteter som exempelvis Shuffleboard, Jaktsimulator, Golfsimulatorer, Bilracesimulator, Horse Race, Rodeo Bull Riding, Arcade Games samt Virtual Reality Room. På STAR erbjuds ocksåkonferensmöjligheter med tillhörande konferensservice för upp till 120 gäster och verksamheten bedriver också en uppskattad cateringverksamhet.

- Vi hälsar hela teamet på STAR varmt välkomna till vår upplevelsekoncern och ser fram emot en spännande framtid tillsammans, fortsätter Pelle Mattisson.

- Det känns mycket bra att vi nu efter 14 år tar nästa steg och samtidigt bli delägare i en koncern som kan bidra till upplevelseindustrins och STARS fortsatta utveckling och som är en drivande aktör i branschen, säger Peter Sterner, grundare och VD STAR Bowling.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i fyra affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

SUCCÉSTART FÖR DEN BEJUBLADE KOMEDIN ”BAGAGE” MED DRÖMENSEMBLE - NU SLÄPPS FLER EXTRAFÖRESTÄLLNINGAR!18.2.2019 09:30:00Pressmeddelande

Det är ett stort intresse efter premiären för den publik- och kritikerrosade romantiska komedin ”Bagage” med Annika Andersson, Gustaf Hammarsten, Emma Peters och Robin Stegmar i rollerna. Nu är det klart att det blir fler extraföreställningar, upp emot 4000 stycken extrabiljetter släpps idag för att möta intresset för ”Bagage” på anrika Lisebergsteatern i Göteborg!

PREMIÄR FÖR NYA KOMEDIN ”BAGAGE” MED ANNIKA ANDERSSON, GUSTAF HAMMARSTEN, EMMA PETERS OCH ROBIN STEGMAR PÅ LISEBERGSTEATERN!1.2.2019 10:37:50Pressmeddelande

Premiärkväll för romantiska komedin ”Bagage” med Annika Andersson, Gustaf Hammarsten, Emma Peters och Robin Stegmar i huvudrollerna på anrika Lisebergsteatern. Redan före premiären är flertalet extraföreställningar släppta och intresset för årets komedisatsning ”Bagage” är stort och spelas fram till den 30 mars 2019!

MEGASUCCÉ FÖR OLA SALO PÅ RONDO - NU SLÄPPS YTTERLIGARE 5000 BILJETTER1.2.2019 10:12:07Pressmeddelande

Torsdagen den 24 januari hade Ola Salo premiär för sin första egna show "It takes a fool to remain sane" på Rondo i Göteborg. Showen hyllades till skyarna av både publik och press. ”Storslaget, Salo” skriver Aftonbladet och ger showen FYRA PLUS. Även Göteborgs-Posten hyllar showen, ger FYRA FYRAR och skriver bland annat ”Ösigt och tajt”. Pressen är enig, Salo och hans ensemble överträffade alla höga förväntningar på showen. Smålandsposten gav FEM I BETYG och skrev att ”Salo levererade som aldrig förr”. Även DN lovordade showen och skrev ”Träffar rätt i hjärtat”.