MOMENT GROUP har godkänts för notering på Nasdaq Stockholm

Nasdaq Stockholms bolagskommitté har godkänt att MOMENT GROUP AB (publ):s ("MOMENT GROUP") aktier tas upp till handel på Nasdaq Stockholm. Godkännandet är villkorat av att sedvanliga villkor uppfylls, däribland att ett prospekt godkänns och registreras av Finansinspektionen. Första dag för handel på Nasdaq Stockholm är planerad till torsdagen den 18 oktober 2018.

Aktierna kommer att handlas i Small Cap-segmentet med oförändrat kortnamn (MOMENT) och ISIN‑kod (SE0000680902). Det sker inte något erbjudande eller utgivande av nya aktier i samband med bytet från Nasdaq First North Premier till Nasdaq Stockholm och aktieägare i MOMENT GROUP behöver inte vidta några åtgärder i samband med listbytet.

MOMENT GROUP har varit noterat på Nasdaq First North sedan 2006 och på Nasdaq First North Premier sedan december 2015. Styrelsen, huvudägarna och Bolagets ledning anser att noteringen på Nasdaq Stockholm är ett naturligt och viktigt steg i Bolagets utveckling. Listbytet väntas stärka kännedomen om MOMENT GROUP och dess varumärken, attrahera en bredare grupp investerare, samt ge Bolaget bättre tillgång till de svenska och internationella kapitalmarknaderna. Därutöver är noteringen av MOMENT GROUP:s aktier på Nasdaq Stockholm en kvalitetsstämpel som väntas ha en positiv effekt på relationen med kunder, leverantörer och samarbetsparters och på sikt skapa framtida mervärden för aktieägare.

- MOMENT GROUP:s notering på Nasdaq Stockholm är ett resultat av ett målmedvetet arbete och ett viktigt steg i koncernens tillväxtstrategi. MOMENT GROUP verkar inom upplevelsebranschen, en industri som uppvisar en stabil tillväxt om 4-5% per år, och vårt varumärkeslöfte – Shaping the experience industry – bygger på ambitionen att utveckla branschen för att skapa värde för aktieägare, kunder och medarbetare. Att finnas på Nasdaqs huvudlista ökar intresset för koncernen vilket kommer att stärka vår position och skapa förutsättningar för vår fortsatta tillväxtresa, säger Pelle Mattisson, VD/Koncernchef MOMENT GROUP.

Genom listbytet till Nasdaq Stockholm upphör MOMENT GROUP:s aktier att handlas på Nasdaq First North Premier. Sista dag för handel av MOMENT GROUP:s aktier på Nasdaq First North Premier beräknas bli onsdagen den 17 oktober 2018.

Prospekt
För ytterligare information hänvisas till det prospekt som upprättats med anledning av listbytet. Prospektet förväntas publiceras på MOMENT GROUP:s webbplats, www.momentgroup.com, och Finansinspektionens webbplats, www.fi.se, senast fredagen den 12 oktober 2018.

Rådgivare
DLA Piper är legal rådgivare och Carnegie Investment Bank är finansiell rådgivare till MOMENT GROUP i samband med noteringen på Nasdaq Stockholm.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport 1 jan - 30 sep 2018: Notering på Nasdaq Stockholm genomförd och efter en period av hög tillväxt följer nu en konsolideringsfas26.10.2018 10:34Pressmeddelande

Inledningsvis, innan redogörelsen för tredje kvartalet, är vi stolta över att Moment Groups aktie sedan den 18 oktober handlas på Nasdaq Stockholm, Main Market. Det är en kvalitetsstämpel att koncernen numera återfinns på huvudlistan då en notering där föregås av en omfattande granskningsprocess. Dessutom ökar det möjligheterna för Moment Group att agera i marknaden och driva det fortsatta arbetet för att vara den ledande aktören som formar upplevelseindustrin – ”Shaping the experience industry”.