MOMENT GROUP har godkänts för notering på Nasdaq Stockholm

Nasdaq Stockholms bolagskommitté har godkänt att MOMENT GROUP AB (publ):s ("MOMENT GROUP") aktier tas upp till handel på Nasdaq Stockholm. Godkännandet är villkorat av att sedvanliga villkor uppfylls, däribland att ett prospekt godkänns och registreras av Finansinspektionen. Första dag för handel på Nasdaq Stockholm är planerad till torsdagen den 18 oktober 2018.

Aktierna kommer att handlas i Small Cap-segmentet med oförändrat kortnamn (MOMENT) och ISIN‑kod (SE0000680902). Det sker inte något erbjudande eller utgivande av nya aktier i samband med bytet från Nasdaq First North Premier till Nasdaq Stockholm och aktieägare i MOMENT GROUP behöver inte vidta några åtgärder i samband med listbytet.

MOMENT GROUP har varit noterat på Nasdaq First North sedan 2006 och på Nasdaq First North Premier sedan december 2015. Styrelsen, huvudägarna och Bolagets ledning anser att noteringen på Nasdaq Stockholm är ett naturligt och viktigt steg i Bolagets utveckling. Listbytet väntas stärka kännedomen om MOMENT GROUP och dess varumärken, attrahera en bredare grupp investerare, samt ge Bolaget bättre tillgång till de svenska och internationella kapitalmarknaderna. Därutöver är noteringen av MOMENT GROUP:s aktier på Nasdaq Stockholm en kvalitetsstämpel som väntas ha en positiv effekt på relationen med kunder, leverantörer och samarbetsparters och på sikt skapa framtida mervärden för aktieägare.

- MOMENT GROUP:s notering på Nasdaq Stockholm är ett resultat av ett målmedvetet arbete och ett viktigt steg i koncernens tillväxtstrategi. MOMENT GROUP verkar inom upplevelsebranschen, en industri som uppvisar en stabil tillväxt om 4-5% per år, och vårt varumärkeslöfte – Shaping the experience industry – bygger på ambitionen att utveckla branschen för att skapa värde för aktieägare, kunder och medarbetare. Att finnas på Nasdaqs huvudlista ökar intresset för koncernen vilket kommer att stärka vår position och skapa förutsättningar för vår fortsatta tillväxtresa, säger Pelle Mattisson, VD/Koncernchef MOMENT GROUP.

Genom listbytet till Nasdaq Stockholm upphör MOMENT GROUP:s aktier att handlas på Nasdaq First North Premier. Sista dag för handel av MOMENT GROUP:s aktier på Nasdaq First North Premier beräknas bli onsdagen den 17 oktober 2018.

Prospekt
För ytterligare information hänvisas till det prospekt som upprättats med anledning av listbytet. Prospektet förväntas publiceras på MOMENT GROUP:s webbplats, www.momentgroup.com, och Finansinspektionens webbplats, www.fi.se, senast fredagen den 12 oktober 2018.

Rådgivare
DLA Piper är legal rådgivare och Carnegie Investment Bank är finansiell rådgivare till MOMENT GROUP i samband med noteringen på Nasdaq Stockholm.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i fyra affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

SUCCÉSTART FÖR DEN BEJUBLADE KOMEDIN ”BAGAGE” MED DRÖMENSEMBLE - NU SLÄPPS FLER EXTRAFÖRESTÄLLNINGAR!18.2.2019 09:30:00Pressmeddelande

Det är ett stort intresse efter premiären för den publik- och kritikerrosade romantiska komedin ”Bagage” med Annika Andersson, Gustaf Hammarsten, Emma Peters och Robin Stegmar i rollerna. Nu är det klart att det blir fler extraföreställningar, upp emot 4000 stycken extrabiljetter släpps idag för att möta intresset för ”Bagage” på anrika Lisebergsteatern i Göteborg!

PREMIÄR FÖR NYA KOMEDIN ”BAGAGE” MED ANNIKA ANDERSSON, GUSTAF HAMMARSTEN, EMMA PETERS OCH ROBIN STEGMAR PÅ LISEBERGSTEATERN!1.2.2019 10:37:50Pressmeddelande

Premiärkväll för romantiska komedin ”Bagage” med Annika Andersson, Gustaf Hammarsten, Emma Peters och Robin Stegmar i huvudrollerna på anrika Lisebergsteatern. Redan före premiären är flertalet extraföreställningar släppta och intresset för årets komedisatsning ”Bagage” är stort och spelas fram till den 30 mars 2019!

MEGASUCCÉ FÖR OLA SALO PÅ RONDO - NU SLÄPPS YTTERLIGARE 5000 BILJETTER1.2.2019 10:12:07Pressmeddelande

Torsdagen den 24 januari hade Ola Salo premiär för sin första egna show "It takes a fool to remain sane" på Rondo i Göteborg. Showen hyllades till skyarna av både publik och press. ”Storslaget, Salo” skriver Aftonbladet och ger showen FYRA PLUS. Även Göteborgs-Posten hyllar showen, ger FYRA FYRAR och skriver bland annat ”Ösigt och tajt”. Pressen är enig, Salo och hans ensemble överträffade alla höga förväntningar på showen. Smålandsposten gav FEM I BETYG och skrev att ”Salo levererade som aldrig förr”. Även DN lovordade showen och skrev ”Träffar rätt i hjärtat”.