Moment Group utvärderar möjligheten att emittera ett obligationslån

Moment Group AB meddelar idag att bolaget utvärderar möjligheten att emittera ett obligationslån på den nordiska marknaden. Bolaget har givit Carnegie Investment Bank mandat att arrangera investerarpresentationer under nästkommande vecka. Med förbehåll för rådande marknadsförhållanden kan en SEK-denominerad obligationstransaktion följa.

Moment Groups tillväxtstrategi bygger på att succesivt expandera verksamheten till nya segment inom upplevelseindustrin samtidigt som befintliga affärsområden utvecklas.

Som en del av denna strategi och i syfte att ytterligare stärka möjligheten att kunna tillvarata potentiella förvärvsmöjligheter undersöker Moment Group möjligheten att emittera icke säkerställda obligationer på den nordiska marknaden.

Emissionslikviden från en potentiell emission avses användas i bolagets löpande verksamhet inklusive förvärv.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

ÅRETS SOMMARTURNÉ - ROLANDZ ger sig ut på FULDANS TOUR 201820.4.2018 10:33Pressmeddelande

Den mest framgångsrika händelsen från Karlskoga, efter Bofors Järnbruk, ger sig äntligen ut på turné igen! Efter den formidabla succén i Melodifestivalen har grabbarna i bandet legat i hårdträning för att möta ett soligt sommarsverige. Bussen är tvättad, kostymen är struken och håret på trummis-Robban är om möjligt ännu större. Framförallt kommer det att glittras, paljettas och sprakas till ett jädra hålligång!