Moment Group växer vidare när 2Entertain etablerar sig i Tyskland

Moment Group växer vidare när dotterbolaget 2Entertain utökar verksamheten genom att etablera sig i de tysktalande länderna. 2Entertain går därmed in på Europas näst största musikalmarknad, med närmare 100 miljoner invånare.

- Vi har knutit till oss ett tyskt team med personer som är väletablerade inom musikalmarknaden i Tyskland. Arbetet kommer att drivas från det kontor vi etablerar i Hamburg och våra tyska kollegor kommer att jobba tätt tillsammans med den svenska organisationen för att säkerställa att vi tar med oss all den kunskap om kostnadseffektiv musikalproduktion som vi byggt upp genom åren, säger Janne Andersson, VD 2Entertain.

- Moment Groups tillväxtstrategi bygger på att succesivt expandera verksamheten till nya segment inom upplevelseindustrin samtidigt som vi jobbar med att utveckla nuvarande affärsområden. Vi genomförde föregående år två förvärv, Minnesota anslöt till koncernen i februari och Ballbreaker kom in i familjen i november. Samtidigt fortsätter vi att växa organiskt genom Kungsportshuset, den nya arenan i Göteborg som Wallmans Group öppnar till våren och nu genom 2Entertains mycket spännande satsning på den tysktalande marknaden, säger Pelle Mattisson, VD/Koncernchef Moment Group.

2Entertain har sedan tidigare kontor i Sverige (Stockholm, Göteborg och Falkenberg) och Norge (Oslo) och genom att gå in i Tyskland (Hamburg) etablerar man sig även utanför Norden. Finansiellt förväntas satsningen under 2018 att bidra marginellt positivt till koncernens resultat med goda möjligheter att kommande år öka resultatnivån.

Åvägen 17F

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

"Minns du mig?" - turnén slår försäljningsrekord och nu är det klart att turnén även kommer till Stockholm och Maximteatern15.12.2017 15:45Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Relationskomedin MINNS DU MIG?- med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik under hösten på Lisebergsteatern. Den 20 november släpptes biljetterna till vårens Sverige-turné och efter bara tre dagar blev ett flertal föreställningar slutsålda och har fått kompenseras med extrainsatta föreställningar i flertalet städer. Nu kan det bekräftas att turnén förlängs och kommer avsluta sitt segertåg med sex föreställningar på Maximteatern i Stockholm i slutet på april. ”Publiken har uppenbarligen nåtts av snacket kring att det är en föreställning som absolut bör ses. Vi har släppt upp nästan alla möjliga dagar och speltider i nuläget och ligger ändå på över 70% beläggning redan nu. Vi försöker hitta så många möjligheter som möjligt att spela föreställningen och igår lyckades vi få till ett sista efterlängtat turnéstopp.” säger producenten Christoffer Bendixen, 2Entertain. ”Skrattfest med igenkänning, värm

Thomas Petersson i regi av Edward af Sillén tar komiska komedin ”DubbelTrubbel” till Krusenstiernska Teatern sommaren 2018!6.12.2017 13:45Pressmeddelande

Komiskt kaos på Krusenstiernska Teatern i Kalmar sommaren 2018! Thomas Petersson och Edward af Sillén kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener. Premiär äger rum den 28 juni och föreställningen spelas torsdagar- lördagar fram till den 28 juli 2018. Biljetterna släpps torsdag den 14 december.

TOMAS LEDIN ADDERAR EXTRA FÖRESTÄLLNINGAR I GÖTEBORG29.11.2017 06:00Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Med hyllande recensioner och utsålda hus ända sedan premiären är SKARPT LÄGE en massiv succé! Just nu går showen på Cirkus i Stockholm och i vår är det dags för Göteborg och Rondo. Biljettförsäljningen i Göteborg går i rekordfart – nu släpps fler föreställningar och perioden på Rondo förlängs ända in i maj! Biljetter till extraföreställningarna i Göteborg släpps idag kl 9.00 på Showtic.se och Liseberg.se. "Höjer temperaturen till kokpunkten" Anders Nunstedt, Expressen 4/5 "En fullträff för Ledin" Jens Peterson, Aftonbladet 4/5 "Grym helkväll med Ledin!" Mix Megapol 4/5 Skarpt läge spelas nu i höst på Cirkus i Stockholm och har premiär i Göteborg den 18 januari där den spelas under hela våren. Föreställningen produceras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion Presskontakt: Kim Halling - PR & Marketing Manager kim.halling@livenation.se 2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar

Komedisuccén "Minns Du mig?” förlängs på Lisebergsteatern! Ytterligare sex föreställningar släpps i januari 2018!25.11.2017 13:00Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Föreställningen MINNS DU MIG? - en komedi om kärlek för evigt/givet med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik. Tack vare stor efterfrågan blir detta andra gången det sätts in extraföreställningar på Lisebergsteatern. Biljetterna till ytterligare sex föreställningar släpps idag den 25 oktober. Lör 20 jan 16.00 Lör 20 jan 19.30 Fre 26 jan 19.30 Lör 27 jan 16.00 Lör 27 jan 19.30 Annika Andersson och Thomas Petersson spelar paret, vars vardagsgång hamnat i trivsam, problemfri, men också helt passionslös lunk. Med överraskande humoristiska situationer ställer pjäsen frågorna: Vad händer när barnen är utflugna, lägenheten är färdigrenoverad och bilen faktiskt går riktigt, riktigt bra? När livet plötsligt rullar på så friktionsfritt som man alltid önskat att det skulle göra - varför börjar då alla funderingar dyka upp? ”Ska du se EN komedi eller teaterpjäs i år – se ’Minns du mig?’ Ska du se två, se