Moment Group växer vidare när 2Entertain etablerar sig i Tyskland

Moment Group växer vidare när dotterbolaget 2Entertain utökar verksamheten genom att etablera sig i de tysktalande länderna. 2Entertain går därmed in på Europas näst största musikalmarknad, med närmare 100 miljoner invånare.

- Vi har knutit till oss ett tyskt team med personer som är väletablerade inom musikalmarknaden i Tyskland. Arbetet kommer att drivas från det kontor vi etablerar i Hamburg och våra tyska kollegor kommer att jobba tätt tillsammans med den svenska organisationen för att säkerställa att vi tar med oss all den kunskap om kostnadseffektiv musikalproduktion som vi byggt upp genom åren, säger Janne Andersson, VD 2Entertain.

- Moment Groups tillväxtstrategi bygger på att succesivt expandera verksamheten till nya segment inom upplevelseindustrin samtidigt som vi jobbar med att utveckla nuvarande affärsområden. Vi genomförde föregående år två förvärv, Minnesota anslöt till koncernen i februari och Ballbreaker kom in i familjen i november. Samtidigt fortsätter vi att växa organiskt genom Kungsportshuset, den nya arenan i Göteborg som Wallmans Group öppnar till våren och nu genom 2Entertains mycket spännande satsning på den tysktalande marknaden, säger Pelle Mattisson, VD/Koncernchef Moment Group.

2Entertain har sedan tidigare kontor i Sverige (Stockholm, Göteborg och Falkenberg) och Norge (Oslo) och genom att gå in i Tyskland (Hamburg) etablerar man sig även utanför Norden. Finansiellt förväntas satsningen under 2018 att bidra marginellt positivt till koncernens resultat med goda möjligheter att kommande år öka resultatnivån.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

MOMENT GROUP offentliggör prospekt samt ny finansiell information i samband med noteringen på Nasdaq Stockholm12.10.2018 13:35Pressmeddelande

Den 10 oktober 2018 offentliggjorde MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") att Nasdaq Stockholms bolagskommitté godkänt att MOMENT GROUP:s aktier tas upp till handel på Nasdaq Stockholm. Prospektet som har upprättats i samband med listbytet har idag godkänts och registrerats av Finansinspektionen och finns nu tillgängligt på MOMENT GROUP:s webbplats, www.momentgroup.com, och Finansinspektionens webbplats, www.fi.se.

Nu är det klart - ”En Talk Talk Show” till Hamburger Börs i Stockholm! Stefan Odelberg med gäster som Kristian Luuk, Per Andersson, Shirley Clamp, Andreas Granqvist m.fl.3.10.2018 08:05Pressmeddelande

Populära ”En talk talk show” förlängs och för första gången kommer nu showen till Stockholm och Hamburger Börs! Värden Stefan Odelberg bjuder in några av Sveriges mest folkkära artister till en scenshow som varvas med roliga gnistrande shownummer, intervjuer, ett och annat infall, spännande överraskningar, magi, musik och humor i en delikat förpackning.