Moment Groups aktier handlas från och med idag på Nasdaq Stockholm

Från och med idag, torsdagen den 18 oktober 2018, handlas Moment Groups aktier på Nasdaq Stockholm. Bolaget noterades på Nasdaq First North 2006 och har handlats på Nasdaq First North Premier sedan 2015. Första dagen på Nasdaq Stockholm firas med traditionell klockringning på börsen.

Moment Group, grundat 1987, är en väletablerad aktör inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än två miljoner gäster varje år. Moment Groups varumärkeslöfte - Shaping the experience industry - bygger på ambitionen att utveckla branschen för att skapa värde för kunder, medarbetare och aktieägare. Detta uppnås genom koncernens tydliga tillväxt- och framtidsfokus och förstärks av den ökande kännedomen noteringen på Nasdaq Stockholm bidrar till.

- Idag är det premiär för Moment Group på Nasdaqs huvudlista. Vi är stolta över det vi skapat i koncernen, men vi har bara börjat – nu fortsätter vi vår tillväxtresa tillsammans, säger Pelle Mattisson, VD/Koncernchef Moment Group.

Aktierna kommer att handlas med oförändrat kortnamn (MOMENT) och samma ISIN-kod (SE0000680902). Befintliga aktieägare behöver inte vidta några åtgärder i samband med listbytet.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i fyra affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Danny är tillbaka med ny scenshow på The Theatre, Gothia Towers i höst28.3.2019 15:19:37 CETPressmeddelande

Efter tre utsålda säsonger på Hamburger Börs i Stockholm och Gothia Towers i Göteborg (The Theatre) med sin publik- och kritikerhyllade show NU, så har Danny haft ett publikt uppehåll i närmare 2 år. Detta för att ladda batterierna till nästa stora show – ”The Run(a)way show”. En modern popshow med ett helt nytt scenuttryck, som kommer att ha urpremiär på The Theatre i GÖTEBORG den 31 oktober 2019.