Moment Groups aktier handlas från och med idag på Nasdaq Stockholm

Från och med idag, torsdagen den 18 oktober 2018, handlas Moment Groups aktier på Nasdaq Stockholm. Bolaget noterades på Nasdaq First North 2006 och har handlats på Nasdaq First North Premier sedan 2015. Första dagen på Nasdaq Stockholm firas med traditionell klockringning på börsen.

Moment Group, grundat 1987, är en väletablerad aktör inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än två miljoner gäster varje år. Moment Groups varumärkeslöfte - Shaping the experience industry - bygger på ambitionen att utveckla branschen för att skapa värde för kunder, medarbetare och aktieägare. Detta uppnås genom koncernens tydliga tillväxt- och framtidsfokus och förstärks av den ökande kännedomen noteringen på Nasdaq Stockholm bidrar till.

- Idag är det premiär för Moment Group på Nasdaqs huvudlista. Vi är stolta över det vi skapat i koncernen, men vi har bara börjat – nu fortsätter vi vår tillväxtresa tillsammans, säger Pelle Mattisson, VD/Koncernchef Moment Group.

Aktierna kommer att handlas med oförändrat kortnamn (MOMENT) och samma ISIN-kod (SE0000680902). Befintliga aktieägare behöver inte vidta några åtgärder i samband med listbytet.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i fyra affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

SUCCÉSTART FÖR DEN BEJUBLADE KOMEDIN ”BAGAGE” MED DRÖMENSEMBLE - NU SLÄPPS FLER EXTRAFÖRESTÄLLNINGAR!18.2.2019 09:30:00Pressmeddelande

Det är ett stort intresse efter premiären för den publik- och kritikerrosade romantiska komedin ”Bagage” med Annika Andersson, Gustaf Hammarsten, Emma Peters och Robin Stegmar i rollerna. Nu är det klart att det blir fler extraföreställningar, upp emot 4000 stycken extrabiljetter släpps idag för att möta intresset för ”Bagage” på anrika Lisebergsteatern i Göteborg!

PREMIÄR FÖR NYA KOMEDIN ”BAGAGE” MED ANNIKA ANDERSSON, GUSTAF HAMMARSTEN, EMMA PETERS OCH ROBIN STEGMAR PÅ LISEBERGSTEATERN!1.2.2019 10:37:50Pressmeddelande

Premiärkväll för romantiska komedin ”Bagage” med Annika Andersson, Gustaf Hammarsten, Emma Peters och Robin Stegmar i huvudrollerna på anrika Lisebergsteatern. Redan före premiären är flertalet extraföreställningar släppta och intresset för årets komedisatsning ”Bagage” är stort och spelas fram till den 30 mars 2019!

MEGASUCCÉ FÖR OLA SALO PÅ RONDO - NU SLÄPPS YTTERLIGARE 5000 BILJETTER1.2.2019 10:12:07Pressmeddelande

Torsdagen den 24 januari hade Ola Salo premiär för sin första egna show "It takes a fool to remain sane" på Rondo i Göteborg. Showen hyllades till skyarna av både publik och press. ”Storslaget, Salo” skriver Aftonbladet och ger showen FYRA PLUS. Även Göteborgs-Posten hyllar showen, ger FYRA FYRAR och skriver bland annat ”Ösigt och tajt”. Pressen är enig, Salo och hans ensemble överträffade alla höga förväntningar på showen. Smålandsposten gav FEM I BETYG och skrev att ”Salo levererade som aldrig förr”. Även DN lovordade showen och skrev ”Träffar rätt i hjärtat”.