Moment Groups årsredovisning för 2018 har publicerats

Moment Groups årsredovisning för 2018 publiceras idag och finns tillgänglig på bolagets hemsida www.momentgroup.com.

Årsredovisning

Årsredovisningen finns tillgänglig i digital version på bolagets hemsida och kan beställas i tryckt version genom mail till info@momentgroup.com.

Årsredovisning

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i fyra affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Danny är tillbaka med ny scenshow på The Theatre, Gothia Towers i höst28.3.2019 15:19:37 CETPressmeddelande

Efter tre utsålda säsonger på Hamburger Börs i Stockholm och Gothia Towers i Göteborg (The Theatre) med sin publik- och kritikerhyllade show NU, så har Danny haft ett publikt uppehåll i närmare 2 år. Detta för att ladda batterierna till nästa stora show – ”The Run(a)way show”. En modern popshow med ett helt nytt scenuttryck, som kommer att ha urpremiär på The Theatre i GÖTEBORG den 31 oktober 2019.

2Entertain gör en samproduktion med marknadsledande aktör i Tyskland22.3.2019 12:21:51 CETPressmeddelande

2Entertain gör tillsammans med BB Promotion en samproduktion av musikalen Flashdance. BB Promotion är en av Tysklands ledande aktörer inom produktion och marknadsföring av musikal och show och ingår i Ambassador Theatre Group (ATG), global marknadsledare inom segmentet live entertainment. BB Promotion kommer att vara huvudansvariga för en turné med Flashdance, med 2Entertain som samproducent.