NASDAQ OMX

Momentum Group AB (publ): Momentum Group AB (publ) noterades idag vid Nasdaq Stockholm

21.6.2017 10:01 | NASDAQ OMX

Momentum Group AB (publ) noterades idag på morgonen vid Nasdaq Stockholm Main Market (Mid Cap). Momentum Groups aktier av serie B handlas på Nasdaq Stockholm under kortnamnet MMGR B.

Momentum Group är en av de ledande återförsäljarna av industriförnödenheter och industrikomponenter, tjänster och service till professionella slutanvändare inom industri- och byggsektorerna i Norden. Koncernen omsätter cirka 5,4 miljarder SEK per år och har omkring 1 600 anställda. Momentum Group är bildat ur det tidigare affärsområdet inom B&B TOOLS-koncernen.

- Momentum Group går till börsen som en av de största leverantörerna av industri­förnödenheter och industrikomponenter i Norden, där vi med vårt decentraliserade ansvar förenar det stora bolagets styrkor med entreprenörens engagemang, lokala tillgänglighet och affärsmannaskap. Vi är ett nytt bolag på börsen men vilar, som en avknoppning från Bergman & Beving-koncernen, på en mer än 100-årig historia med en väl beprövad affärsmodell. Vi kan nu helt fokusera på att fortsätta vår lönsamma tillväxt såväl organiskt som genom förvärv, säger Ulf Lilius, VD & Koncernchef för Momentum Group.

Genom noteringen av Momentum Group anser koncernen sig kunna stärka sina dotter­bolags kunderbjudanden och konkurrenskraft ytterligare med ökat fokus och exponering av spetskompetenser. Detta möjliggör ökad tillväxt och lönsamhet, förstärkt med nischförvärv inom utvalda områden.

Stockholm den 21 juni 2017

Momentum Group AB (publ)

För ytterligare information vänligen kontakta:
Ulf Lilius, VD & Koncernchef - telefon 010-454 54 70
Mats Karlqvist, Head of Investor Relations - telefon 070-660 31 32

Denna information lämnades för offentliggörande den 21 juni 2017 kl. 10:00 CET.

Source: Momentum Group AB (publ) via Globenewswire

NASDAQ OMX

Följ NASDAQ OMX

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Senaste nyheterna från NASDAQ OMX

Forterra Announces Second Quarter 2017 Earnings Schedule27.7.2017 22:30Pressmeddelande

IRVING, Texas, July 27, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Forterra, Inc. ("Forterra") (Nasdaq:FRTA) plans to release second quarter 2017 financial results before the market open on Thursday, August 10, 2017.  A conference call to review financial results will also be held on Thursday, August 10, 2017 at 8:30 a.m. Eastern time (7:30 a.m. Central).  Hosting the call will be Jeff Bradley, Chief Executive Officer, and Matt Brown, Executive Vice President and Chief Financial Officer. CONFERENCE CALL AND WEBCAST DETAILS Webcast Information Event: Q2 2017 Forterra, Inc. Earnings Call Date: Thursday, August 10, 2017 Time: 8:30 a.m. Eastern Time (7:30 a.m. Central) Webcast: http://edge.media-server.com/m/p/uxphuyzt Conference Call Information U.S.: 1-574-990-1396 Toll-Free: 1-844-498-0572 Parti

TGS Q2 2017 webcast and teleconference27.7.2017 18:14Pressmeddelande

ASKER, Norway, July 27, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- TGS will release its Q2 2017 results at approximately 07:00 CEST on 3 August 2017. CEO Kristian Johansen and CFO Sven Børre Larsen will present the results at 09:00 CEST at the Hotel Continental, Stortingsgata 24/26 in Oslo, Norway. The presentation is open to the public and can be followed live on the internet at www.tgs.com. The slides from the presentation will also be available in PDF format at both the TGS and Oslo Stock Exchange websites. CEO Kristian Johansen and CFO Sven Børre Larsen will host a conference call on 3 August 2017 at 15:00 CEST (09:00 EDT). Attendees may want to call 5-10 minutes before to ensure registration and access. Norwegian attendees are invited to call + 800 51084 or + 47 2100 2610 International attendees are invited to call 0800 358 6377 or + 44 (0)330 336 9105 US attendees are invited to call +1 866-

Vistajet Launches New Digital Platforms as Growth Accelerates in China27.7.2017 14:36Pressmeddelande

VistaJet grows team and launches Chinese website owing to passenger demand VistaJet VistaJet Challenger 850  VistaJet Ltd For the six months to 30th June 2017: Program Membership sales increase globally by a record 57% as customer retention hits 91% across all regions 12% year-on-year increase on passenger departures from China 100% customer renewal rate in Greater China in the first half of 2017 VistaJet Chinese website launched at www.vistajet.cn HONG KONG, July 27, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- VistaJet continues to build on its China growth and demonstrates a commitment to the region by expanding its team and launching

Minerva Neurosciences to Report Second Quarter 2017 Financial Results and Business Updates on August 3, 201727.7.2017 14:30Pressmeddelande

Management to host conference call WALTHAM, Mass., July 27, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Minerva Neurosciences, Inc. (NASDAQ:NERV), a clinical-stage biopharmaceutical company focused on the development of therapies to treat central nervous system (CNS) disorders, today announced that it will release financial results and business updates for the second quarter of 2017 on Thursday, August 3, 2017.  The Company will host a webcast and conference call that day at 8:30 a.m. Eastern Time to discuss these results and updates.  The live call may be accessed by dialing (877) 312-5845 for domestic callers or (765) 507-2618 for international callers and referring to conference ID number 53086270.  A live webcast of the conference call will be available online in the Investors and Media section of the Company's website at ir.minervaneurosciences.com.  The archived webcast will be available on the Company's website beginning approximately two hours after

Vertiv Sells ASCO® to Schneider Electric27.7.2017 14:22Pressmeddelande

Sale enables greater focus on core business COLUMBUS, Ohio, July 27, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Vertiv, formerly Emerson Network Power, today announced plans to sell its ASCO® business as it continues to sharpen its focus on the digital critical infrastructure space. The $1.25 billion sale to Schneider Electric allows Vertiv to apply additional resources toward business and technological advancements in its core data center, telecommunications and commercial and industrial markets. As Vertiv has repositioned itself after being sold to Platinum Equity in November 2016, it became clear that ASCO's strengths in the automatic transfer switch arena fell outside the new organization's more focused strategy, said Vertiv CEO Rob Johnson. "This sale is a significant step forward in our evolution as the premier provider of digital critical infrastructure solutions," Johnson said. "This is consistent with our strategy of focus

TESARO and Takeda Enter Into Exclusive Licensing Agreement to Develop and Commercialize Novel Cancer Therapy Niraparib in Japan27.7.2017 13:00Pressmeddelande

-   Takeda's Rights Include all Potential Indications for Niraparib in Japan and Rights Excluding Prostate Cancer in South Korea, Taiwan, Russia and Australia -   TESARO to Receive $100 Million Upfront Payment and is Eligible for Future Regulatory and Commercial Milestones, Plus Royalties WALTHAM, Mass. and OSAKA, Japan, July 27, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- TESARO, Inc. (NASDAQ:TSRO) and Takeda Pharmaceutical Company Limited (TSE:4502) today announced an exclusive licensing agreement for the commercialization and clinical development of niraparib, a novel poly ADP-ribose polymerase (PARP) inhibitor. This agreement includes the development of niraparib for the treatment of all tumor types in Japan, and all tumor types excluding prostate cancer in South Korea, Taiwan, Russia and Australia. Niraparib, first marketed in the U.S. in April under the brand name ZEJULA(TM), has quickly

I vårt nyhetsrum kan du läsa de senaste nyheterna, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt nyhetsrum