Monitor ERP System ny arenapartner till Brynäs IF – skriver femårsavtal

Namnet Gavlerinken har varit starkt förknippat med Brynäs IF genom historien.

2014 köpte Gävle kommun namnrättigheten efter Läkerol – och döpte den till just Gavlerinken Arena.

Under 2019 löpte arenanamnsavtalet med kommunen ut. Och sedan dess har Brynäs IF sökt en ny arenapartner.

— Alla som varit inblandade i den här processen vet hur mycket namnet Gavlerinken betyder för Brynäs IF:s historia. Och den delen av föreningen kommer alltid att leva vidare. Men vi som är i föreningen i dag och har varit med och fattat det här beslutet har ett uppdrag att säkerställa att Brynäs IF är konkurrenskraftigt och kan skriva ny historia framåt, säger Brynäs IF:s klubbdirektör Michael Campese.

— Därför har vi sökt en arenapartner som vill växa tillsammans med oss och bidra till att öka våra möjligheter att nå de målsättningar vi kommunicerat för kommande treårsplan och tioårsvision. Vi har också sökt en arenapartner som står för samma värderingar som Brynäs IF både på och utanför isen.

Valet föll på Monitor ERP System. Ett stort regionalt bolag med ursprung i Hudiksvall, en stad med mycket Brynäsare – och där föreningen bland annat har ett samarbete med Hudik Hockey och genom En bra starts föreningsnätverk.

Monitor är ett bolag med stark tillväxt både nationellt och internationellt, med bland annat 70 nya anställda bara de två senaste åren.

Johan Cahling, direktör för hållbarhet, varumärkesutveckling och strategiska partnerskap i Brynäs IF, och som ansvarat för processen med det nya arenaavtalet:

— Vi är oerhört glada och stolta över att kunna ingå ett arenaavtal med just Monitor. Ett framgångsrikt bolag från vår region som varit partner hos Brynäs IF i drygt tio år – och som nu väljer att ta sitt engagemang till en ytterligare större nivå. Det är ett starkt bolag på stark frammarsch som har ett stort intresse av att se Brynäs IF framgångsrikt på isen, men som också delar våra värderingar om att vara en positiv samhällskraft för regionen, föreningslivet och barn och unga. För oss är Monitor mycket mer än ett arenanamn. Vi är, från och med idag, strategiska affärspartners som ska hjälpa varandra till högre höjder.

Jörgen Persson, ägare Monitor:
— Vi är mycket stolta och glada över att ingå ett långsiktigt samarbete med Brynäs IF. Det känns bra för oss att förknippas med Brynäs och deras verksamhet, både på och utanför isen.  Sen ska jag inte sticka under stol med att mitt hjärta har klappat för Brynäs sedan jag var en liten grabb.

Det nya arenaavtalet är skrivet över fem säsonger. Från och med i dag spelar vi i Monitor ERP Arena.

— Det är det största arenaavtalet någonsin i Brynäs IF:s historia. Att Monitor dessutom går in och gör det långsiktigt över fem års tid ger ännu mer tyngd till avtalet, säger Johan Cahling.

— Vi brukar använda en slogan, både internt och externt,  ”Time to level up”. Den här satsningen ska givetvis bidra till att vi som företag når ännu högre höjder. Och att det i sin tur ger Brynäs ökade möjligheter att förhoppningsvis ta ett eller helst flera SM-guld under de kommande fem åren, säger Jörgen Persson.

Brynäs IF går för hjärnforskningen - i premiärmarsch för sportens framtid1.7.2019 11:30:00 CESTPressmeddelande

Hjärnskakningar är det kanske största hotet mot vår sports framtid. I vår strävan mot en mer hållbar hockey dedikerar vi hemmapremiären 19/20 till att belysa och uppmärksamma frågan. Därför bjuder vi nu in till en stor premiärmarsch den 21 september – där vi laddar upp för matchen mot Färjestad samtidigt som vi går för hjärnforskningen tillsammans med insamlingsfonden Bissen Brainwalk.