Morgan Ljungberg blir ny vd för Utsikt Bredband

Morgan Ljungberg blir ny vd för Utsikt Bredband som ägs av Tekniska verken. Utsikt Bredbands fibernät når drygt 70 000 hushåll och företag i Linköping, Mjölby, Motala och Katrineholm.

Morgan Ljungberg har studerat Industriell Ekonomi i Linköping och är även bosatt där sedan många år. Han har en lång erfarenhet som ledare och vd inom såväl stora internationella företag, som mindre konsultföretag. Erfarenheten spänner också över ett antal olika branscher, bland annat affärssystem, beslutsstöd, logistik och eftermarknad, samt säkerhet.

- Jag är mycket glad över att kunna presentera Morgan Ljungberg som ny vd för Utsikt Bredband och som medlem av vår koncernledning, säger Charlotta Sund, vd och koncernchef Tekniska verken. Han besitter både den affärsmässighet och det ledarskap som krävs för att, tillsammans med alla medarbetare, fortsätta en snabb bredbandsutveckling i regionen, vilket är en förutsättning för att kunna tillvarata digitaliseringens möjligheter.

Bredbandsutbyggnaden på landsbygden pågår för fullt, samtidigt som utvecklingen av nya digitala lösningar och tjänster håller en hög takt.

- Jag ser verkligen fram emot att få verka i en bransch med stor framtidspotential, där det finns obegränsade möjligheter för innovativa tjänster till medborgare, samhälle och företag, säger Morgan Ljungberg. Att, tillsammans med kunniga medarbetare, få leverera sann nytta i en miljö där jag får jobba med ledarskap, innovation och affärs- och partnerutveckling känns otroligt spännande.

Morgan Ljungberg tillträder tjänsten den 1 februari och efterträder tidigare vd Jörgen Svärdh. Jörgen Svärdh tillträdde tjänsten som marknadsdirektör på Tekniska verken den 1 oktober.

Charlotta Sund, vd och koncernchef, Tekniska verken i Linköping, 013-30 86 50
charlotta.sund@tekniskaverken.se.

Morgan Ljungberg, 013-20 80 00.

215 000 privat- och företagskunders vardag. Tillsammans med våra kunder tar vi hand om och nyttjar jordens resurser på ett bättre sätt, med mer nytta och mindre påverkan på miljön. Vi erbjuder tjänster inom elnät och elhandel, avfall, biogas, effektiva energilösningar, vatten och avlopp, fjärrvärme, fjärrkyla, bredband, belysning och laddlösningar.

Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se