Möt Annika, vår egen säljcoach

Vill du arbeta utåtriktat och fokusera på resultat? Då är säljobbet idealiskt. Men lyckorusen från de goda affärerna följs ibland av perioder av motgångar. Om du då snabbt får stöd och vägledning kan det rädda månadens resultat. På Hogia är Annika Bjurmalm heltidsanställd som säljcoach. – Som anställd har jag ingen inkörningstid. Jag känner alla som arbetar med försäljning och kan ge det individuella stöd som behövs för att utvecklas i rollen som säljare, säger Annika Bjurmalm.

Annika är Hogias egen säljcoach.

Hogia-gruppen har en platt organisation. Det finns över 20 enskilda bolag som alla fokuserar på att sälja mot ett specifikt branschsegment. Varje bolag har en säljchef som är ansvarig för säljarna. Många har stor kunskap om sin bransch och är väl insatta i kundens utmaningar.

– Vi har ett tydligt kundfokus i organisationen. Det gör att vi har en stark säljkultur med tydliga säljprocesser. Det är viktigt. Att arbeta strukturerat hjälper dig att lyckas inom försäljning, poängterar Annika.

En stark säljkultur bidrar också till att tydliggöra säljrollen inom företaget.

– En viktig uppgift för mig som säljcoach är att skapa en stark gemenskap där vi tillsammans kan identifiera de saker som behöver göras för att stärka säljarens roll. Jag fokuserar till exempel mycket på att hitta möjligheter till kompetensutveckling och vidareutbildning, säger Annika.

Men det är framför allt det individuella stödet som Annika ser som den största fördelen i sin roll som säljcoach.

–  Jag har själv arbetat med försäljning större delen av mitt yrkesliv och har mycket att dela med mig av. Jag kan se individen och lyfta fram det som stärker henne eller honom i säljrollen. Jag fokuserar i första hand på att stötta säljcheferna så att de i sin tur agerar bra stöd till sina säljare. Tillsammans ser vi till att alla säljare mår bra, avslutar Annika.

Annika är Hogias egen säljcoach.

Hogia-gruppen består av 27 bolag i Norden och Storbritannien med sammanlagt 650 medarbetare. Med programvaror som gemensam nämnare bedriver Hogia-gruppen i dag verksamhet inom tre områden: affärssystem, personaladministrativa programvaror och transportlösningar. Välkommen att läsa mer på www.hogia.se.

Digitalisering av Portsmouth International Port5.9.2019 10:00:00 CESTPressmeddelande

Portsmouth International Port er den nest største havnen for kryssing av den engelske kanal. Herfra går det flere fergeruter enn fra noen annen britisk fergehavn til populære reisemål i Frankrike, Spania og Kanaløyene. Hvert år står to fergeselskaper for transport av 250 000 fraktenheter gjennom terminalen. Portsmouth International Port har tildelt Hogia kontrakt for leveranse av et terminalstyringssystem som skal digitalisere styringen av varetransport gjennom terminalen og dermed øke terminalens effektivitet.

Digitalisering av Portsmouth International Port22.8.2019 09:00:00 CESTPressmeddelande

Portsmouth International Port är Storbritanniens näst största kanalhamn. Hamnen erbjuder fler färjerutter än någon annan brittisk hamn, med populära destinationer i Frankrike, Spanien och Kanalöarna. Två rederier transporterar 250 000 fraktenheter genom terminalen varje år. Portsmouth International Port tilldelade Hogia kontraktet att leverera ett terminaloperativsystem för att digitalisera hanteringen av godstransporter genom terminalen och därigenom öka terminalens effektivitet.

Digitalisering av avfallshanteringen27.6.2019 09:00:00 CESTPressmeddelande

Nu kommer det att bli enklare för åkerier som hanterar avfall att planera sina transportuppdrag. Hogia lanserar en ny molnprodukt, Hogia Moveit Recycle som ska hjälpa åkerier att effektivisera sin transportplanering. Via en app får förarna information om alla sina uppdrag och kan se rutten på en karta direkt i mobilen. Med effektivare planering av körrutten så kan man minska på bränsleförbrukningen, vilket är positivt både för miljön och ekonomin