Svenska Parasportförbundet och Paralympiska KommittéSvenska Parasportförbundet och Paralympiska Kommitté

Möt Sverigelaget innan avresan till världsspelen i Abu Dhabi

Avresan för Sverigelagets som ska representera vårt land under Special Olympics World Games Abu Dhabi 2019 närmar sig med stormsteg. Delar av truppen finns redan på plats - men lejonparten reser från Arlanda, Terminal 5 imorgon. Klockan 11:00-12:30 den 7/3 finns chansen att träffa Sverigelagets idrottare på Arlanda.
Sverigelaget 2019 Foto: Elias Håkansson

NÄR & VAR:
Media är välkomna att träffa Sverigelaget på Arlanda Terminal 5 , 7 mars kl 11:00-12:30.

Om Special Olympics World Games
Special Olympics World Games äger rum 14-21 mars och räknas som 2019 års största idrottsevenemang.

Special Olympics Sverige skickar alltså Sverigelaget för att representera vårt land i de internationella världsspelen i Abu Dhabi, nu finns chansen att möta de för intervjuer precis före avresan till det stora äventyret som väntar.

Nästa Special Olympics World Games är vinterspelen 2021 som arrangeras i Åre Östersund under februari månad 2021, det blir då det årets största idrottstävling.

Sverigelaget 2019 Foto: Elias Håkansson