Motioner och medlemsansökningar inför Riksidrottsmötet

Sammanlagt 31motioner har inkommit inför Riksidrottsmötet 2021, varav 30 till RF-stämman och 1 till SISU-stämman. Dessutom 11 ansökningar om medlemskap varav 8 till Riksidrottsförbundet och 3 till SISU Idrottsutbildarna. Riksidrottsmötet, idrottsrörelsens gemensamma årsmöte, hålls den 28-30 maj 2021.

Fram till årsskiftet fanns möjlighet för medlemmar/medlemsförbund i Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarna att lämna motioner, nominera personer till poster och även för andra organisationer att ansöka om medlemskap i Riksidrottsförbundet och/eller SISU Idrottsutbildarna. Riksidrottsstyrelsen har också inför Riksidrottsmötet remitterat 6 ärenden till medlemmarna.

Riksidrottsförbundets och SISU Idrottsutbildarnas medlemsförbund har fått information utsänt och alla handlingar finns även att läsa på informationssida om Riksidrottsmötet.

Arbetet med att bereda samtliga ärenden påbörjas och förslag till beslut på Riksidrottsstämman publiceras även de påinformationssidan om Riksidrottsmötet. Förslag till beslut publiceras under slutet av april.

Här hittar du mer information om Riksidrottsmötet, RIM (länk).

Här hittar du möteshandlingar inför Riksidrottsmötet (länk)

Anna Setzman
Pressansvarig Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarna

Riksidrottsförbundet (RF) är paraplyorganisation för hela den svenska idrottsrörelsen. RF:s främsta uppgift är att stödja och företräda våra 70 medlemsförbund (specialidrottsförbund) och leda rörelsen i gemensamma frågor, såväl nationellt som internationellt.