Motivation viktigast när McDonalds i Umeå rekryterar

Clockwork och McDonalds har mycket gemensamt. Båda vill bland annat bidra till hållbarhet genom mångfald och ser därför rekrytering som ett viktigt verktyg. I Umeå har samarbetet fungerat så bra att McDonalds rekommenderat Clockwork till fler enheter i restaurangkedjan.

Under våren 2020 var McDonalds på jakt efter nya medarbetare till sin restaurang i Umeå City. Clockworks konsultchef Malin Nyström uppmärksammade deras platsannons och kontaktade dem för att höra om de kunde hjälpa till med att presentera några kandidater. Det som började som en vanlig rekrytering för McDonalds blev istället starten på ett nytt samarbete med Clockwork.
– Det fungerade så bra med kandidaterna som Clockwork förmedlade att vi gav anställning till en av killarna, Mohamed. En annan kandidat jag tyckte var väldigt bra är Sano, så honom bollade jag vidare till McDonalds i Ersboda som jag visste också behövde rekrytera, berättar Elsa Thunberg, restaurangchef på McDonalds i Umeå City.

Läs hela storyn på: https://clockworkpersonal.se/mcdonalds/