Motiverade anställda är nyckeln till framgång

Uttrycket att en kedja bara är så stark som dess svagaste länk har du säkert hört, och det gäller faktiskt även för våra företag. Att skapa ett starkt team där alla känner sig delaktiga, värdefulla och kan göra sig hörda är en tuff men nödvändig utmaning alla som är ansvariga för någon typ av affärsrörelse står inför.

Synet på vores ansættelse har ændret sig meget i de senere år - mange 40'ere, 50'ere og endda 60'ere var ofte glade for at modtage lønnen på kontoen i slutningen af ​​måneden, men det er ikke længere tilfældet. Nu vil vi føle, at vi udvikler os det sted, vi vil tilbringe en stor del af vores liv, vi vil være involveret på en anden måde end før, og det er noget, som alle virksomheder skal lære at drage fordel af.

Medarbejderengagement

Udtrykket på engelsk er Employee engagement og betyder i en nøddeskal, at den entusiasme, som en medarbejder føler for / for deres arbejdsplads, skal udnyttes aktivt og opmuntres til at kunne levere et bedre resultat og overgå konkurrencen. Hvis en medarbejder føler sig nødvendig og værdsat på deres arbejdsplads, vil de altid gerne gøre det lille ekstra, de vil personligt være involveret i virksomhedens succes. Samtidig vil de lære nye ting både hurtigere og bedre, være mere kreative og producere en mere effektiv problemløsning.

Hvordan oprettes et lykkeligt team?

• Du skal først sørge for, at arbejdsmiljøet er egnet til det, du vil opnå. En arbejdstager skal have lyst til at blive og ikke bevæge sig over til konkurrencen, en virksomhed, der konstant skal uddanne nye medarbejdere, mister fokus fremad og falder let bagud.
  • Vis empati, vær opmærksom på, at de har et liv selv uden for arbejdet, der inkluderer venner og familie, så respekter dette i stedet for at forvente, at de kan arbejde overarbejde med et øjebliks varsel.
  • Arbejdsgivere og medarbejdere skal kunne stole på hinanden, vise det ved at give uafhængighed og investere i flydende og åben kommunikation.
  • Lyt til deres forslag og bringe dem til dig, sørg for at de lærer nye færdigheder og udvider deres viden. Giv dem mulighed for at komme videre og afprøve nye opgaver og ansvar.

Inspireret lederskab er det vigtigste, vi kan tilbyde inden for virksomheden, når motivationen er på sit højeste, er der ingen hindringer, der er uoverstigelige. For mere information anbefaler vi, at du ser nærmere på medarbejderengagementindekset , der viser hvilke dele af virksomhedsstrukturen i din branche, som medarbejderne er mindst og mest tilfredse med. Det er en global undersøgelse udført hvert andet år i over 54 lande, som kan give dig mange værdifulde indsigter og bane vejen for fremtidige sejre.