Riksförbundet M Sverige

Motormännen välkomnar CSN-lån till körkort

Enligt uppgifter till bland annat Aftonbladet, utlovar statsminister Stefan Löfven att unga ska kunna ta CSN-lån för att finansiera sin körkortsutbildning. Senast 2018 väntas vallöftet bli verklighet.

Fredrik Daveby vd

– Det här är ett välkommet och oerhört viktigt beslut för att underlätta för unga att snabbt komma ut i arbetslivet, säger Fredrik Daveby, VD på Motormännens Riksförbund.

Enligt uppgift ska det vara möjligt att låna max 25 000 kronor för att ta ett B-körkort. Ett krav är att den som beviljas lån ska ha gått ut gymnasiet.

Fredrik Daveby vd

Riksförbundet M Sverige

Följ Riksförbundet M Sverige

Senaste pressmeddelandena från Riksförbundet M Sverige

Hållbar HVO – ett viktigt bränsle i omställningen29.3.2019 06:30:00 CETPressmeddelande

Sverige måste tydligare befästa positionerna som föregångsland i omställningen till en fossiloberoende fordonsflotta. Samtidigt måste alla ges en chans att ställa om efter sina egna förutsättningar. Med rätt styrmedel har många av de bilar som redan rullar på våra vägar en naturlig plats i den förflyttningen. Hydrerade vegetabiliska oljor, HVO, är ett bränsle som kan komma att spela en viktig roll framöver.