Motormännen välkomnar CSN-lån till körkort

Enligt uppgifter till bland annat Aftonbladet, utlovar statsminister Stefan Löfven att unga ska kunna ta CSN-lån för att finansiera sin körkortsutbildning. Senast 2018 väntas vallöftet bli verklighet.

Fredrik Daveby vd

– Det här är ett välkommet och oerhört viktigt beslut för att underlätta för unga att snabbt komma ut i arbetslivet, säger Fredrik Daveby, VD på Motormännens Riksförbund.

Enligt uppgift ska det vara möjligt att låna max 25 000 kronor för att ta ett B-körkort. Ett krav är att den som beviljas lån ska ha gått ut gymnasiet.

Fredrik Daveby vd

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Skydda din bil mot rosten2.10.2017 08:00Pressmeddelande

Motormännen tipsar om några effektiva sätt att skydda din bil mot rost nu när vintern är på väg. Det bästa skyddet får du genom att hålla bilen i bra skick och med de rätta tillbehören, rostskyddsgarantin ger mycket litet skydd. – Med tanke på hur villkoren ser ut idag är garantin i princip värdelös. Det är en av de sämsta garantier som ges till konsumenter idag, säger Carl-Erik Stjernvall, teknisk expert på Motormännens Riksförbund.