Mottagande av församlingsherde i S:t Johannes församling

Den förste september började Göran Bondesson sin tjänst som församlingsherde i S:t Johannes församling och den 13 september välkomnas han av församlingen och kyrkoherden, både i S:t Johannes kyrka och i Tingstad kyrka.

Göran Bondesson har tidigare arbetat som arbetsledande komminister i församlingen, men går nu in i rollen som dess nya ledare och visionär.

På söndag 13 september sker mottagandet av den nya församlingsherden vid tre gudstjänster i två olika kyrkor. I S:t Johannes kyrka 10.30 och 11.30 samt i Tingstad kyrka 16.00. Kyrkoherde Thomas Wärfman välkomnar och Göran Bondesson predikar under gudstjänsterna.

Deltagarantalet är begränsat till 45 personer vid varje gudstjänst i S:t Johannes kyrka och 20 personer vid gudstjänsten i Tingstad kyrka. Vi är noga med att hålla avstånd och att följa restriktioner på grund av rådande situation gällande Corona-viruset.