Mouser Electronics lagerför nu ett brett utbud med Xilinx-produkter

Mouser Electronics, Inc. tillkännager i dag ett nytt globalt distributionsavtal med Xilinx, Inc., det ledande företaget inom adaptiv och intelligent databehandling, för att upprätta ett av branschens största utbud av Xilinx-produkter, inklusive digitala nedladdningar av utvecklingsprogramvara och IP. Xilinx ligger bakom FPGA, maskinvarubaserade programmerbara system på datachipp (SoCs) samt plattformen för adaptiv databehandlingsacceleration (ACAP, adaptive compute acceleration platform), som är utformad för att ge branschens mest dynamiska processorteknik och möjliggöra framtidens adapterbara, intelligenta och uppkopplade värld.

Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20190715005635/sv/

Du hittar mer information på www.mouser.com/xilinx.

”Xilinx är ett branschledande företag och en erkänd innovatör inom ny teknik. Vi gläder oss mycket åt att utöka vår produktportfölj för våra kunder genom att nu kunna erbjuda ett brett sortiment med produkter och verktyg från Xilinx”, säger Glenn Smith, Mousers ordförande och vd. ”Vi ser fram emot att hjälpa Xilinx utöka sin globala kundbas och sina intäkter med vår inriktning på e-handel och introduktion av nya produkter för konstruktörer.”

”Med Mousers enastående kundservice för tekniker, logistik i världsklass och expansiva kundbas tycker vi att det är fantastiskt att kunna lägga till dem i vår globala distributionskanal”, säger Mark Wadlington, vice vd för global försäljning hos Xilinx. ”Vi förväntar oss att detta är början på en lång och framgångsrik relation.”

Mouser lagerför hela utbudet av Xilinx-produkter, inklusive Zynq SoCs och MPSoCs, plus ACAPS, FPGA, 3D IC, RFSoCs, acceleratorkort, evalueringskort, system på moduler, FPGA mezzaninkort, inbäddade utvecklingsplattformar med mera för att bidra till att påskynda designprocessen.

Om du vill ha mer information om Xilinx och se Xilinx hela produktlinje som nu är tillgänglig från Mouser Electronics besöker duwww.mouser.com/xilinx.

Med en bred produktlinje och oöverträffad kundservice eftersträvar Mouser att främja innovation bland designingenjörer och köpare genom att leverera avancerad teknik. Mouser har världens största sortiment av de senaste halvledarna och elektroniska komponenter för de nyaste designprojekten. Mouser Electronics webbplats uppdateras fortlöpande och innehåller avancerade sökmetoder som hjälper kunderna att snabbt lokalisera lagerutbudet. På Mouser.com finns även datablad, leverantörsspecifika referensutföranden, applikationsanteckningar, teknisk konstruktionsinformation samt ingenjörsverktyg.

Om Mouser Electronics

Mouser Electronics, ett företag i Berkshire Hathaway-koncernen, är en prisbelönt, auktoriserad distributör av halvledare och elektroniska komponenter med fokus på snabba nya produktlanseringar från sina tillverkningspartner för ingenjörer och köpare av elektronisk design. Den globala distributörens webbplats, Mouser.com, tillhandahålls på flera språk och med flera valutor och saluför mer än 5 miljoner produkter från drygt 750 tillverkare. Mouser har 25 supportplatser över hela världen för att ge kundservice av högsta klass och fraktar globalt till över 600 000 kunder i mer än 220 länder/territorier från sin ultramoderna, nästan 70 000 m² stora anläggning söder om Dallas, Texas. För mer information, besök www.mouser.com.

Varumärken

Mouser och Mouser Electronics är registrerade varumärken som tillhör Mouser Electronics, Inc. Alla övriga produkter, logotyper och företagsnamn som nämns i texten kan vara varumärken som tillhör deras respektive ägare.

Om du vill ha mer information kontaktar du:
Kevin Hess, Mouser Electronics
Vice vd för marknadsföring
Kevin.Hess@mouser.com

För pressfrågor kontaktar du:
Kelly DeGarmo, Mouser Electronics
Chef för företagskommunikation och mediarelationer
Kelly.DeGarmo@mouser.com

About Business Wire

Subscribe to releases from Business Wire

Subscribe to all the latest releases from Business Wire by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Business Wire

Rimini Street Celebrates 15 Years of Delivering Client Success28.9.2020 15:00:00 CESTPress release

Rimini Street, Inc. (Nasdaq: RMNI), a global provider of business software products and services, the leading third-party support provider for Oracle and SAP software products and a Salesforce partner, today announced that September marks the 15th anniversary of the Company’s founding in 2005 to redefine the enterprise software support market. The Company set out to deliver a premium, ultra-responsive support model, and bring choice and value to software licensees around the world. Since its inception, Rimini Street has continually set the premium standard on what Oracle and SAP licensees should expect from their support experience. The Company is responsible for delivering a long history of innovative “firsts” for the enterprise software support market, including guaranteed ultra-responsive SLA’s, support for customizations at no additional cost, support for at least 15 years without required upgrades or updates and saving clients nearly $5 billion in total maintenance and support cos

Epic Fantasy 3DMMORPG Forsaken World: Gods and Demons Open for Pre-registration Today28.9.2020 15:00:00 CESTPress release