Move For Fun tillbaka på Öland

Move For Fun är tillbaka! Den populära dagen på Ekerum på Öland återkommer i höst. Söndagen den 26 september erbjuder tjugotalet idrottsföreningar en dag med ”rörelseglädje” för barn och unga. Barn och ungdomar får möjlighet att se idrott, prova på idrott och vara en del av idrottsmiljön. Det blir aktiviteter för alla åldrar - kostnadsfritt!

Move For Fun har genomförts under juli månad tidigare. Sommarens upplaga blev, liksom förra årets, inställd på grund av pandemin. Men nu gör arrangörerna RF-SISU Småland och Ekerum Resort ett försök att genomföra Move For Fun i slutet på september.

- Vi vet att många barn och unga verkligen längtar efter att få röra på sig igen. Move For Fun har varit så lyckat de tidigare åren att vi verkligen vill försöka att genomföra arrangemanget även i år, säger Therese Möllevi på RF-SISU Småland.

Idrotter och aktiviteter att se och testa är många:

Boule, Cykel/MTB, Dans, Fotboll, Golf, Gym-& träningsinspiration, Hinderbana, Innebandy, Kampsport, Padel, Pickleball, Ridning, Skidåkning (rullskidor), Skyttesport, Slackline/parkour, Taekwondo och Tennis.

- Antalet idrotter är imponerande! Föreningsidrotten är stark och engagerad på Öland och i övriga Kalmar län, fortsätter Therese.

Move For Fun arrangeras på Ekerum Resort den 26 september kl 11.00-16.00.

Therese Möllevi, RF-SISU Småland

therese.mollevi@rfsisu.se

RF-SISU Småland är en av Riksidrottsförbundets och SISU Idrottsutbildarnas 19 regionala organisationer. Vårt uppdrag är att stödja, leda, företräda, utveckla, bilda och utbilda idrottsföreningar och specialdistriktsförbund.

Greentopia samlar musik, idrott och städer för att bidra till klimatneutrala städer 20301.9.2021 14:59:11 CEST | Pressmeddelande

Livemusikbranschen, idrottsrörelsen och svenska städer har gått samman i ett unikt samarbete – Greentopia – för att minska de klimatavtryck som evenemang för med sig. Startskottet för det gemensamma arbetet sker i Helsingborg den 2–3 september. Konkreta arbetssätt och metoder tillsammans med ett gemensamt klimatlöfte driver arbetet mot klimatneutrala städer 2030.