movetogothenburg.com ska underlätta för etablering i Västsverige

Hur kan Göteborgsregionen bli en attraktivare region för internationell arbetskraft, forskare och studenter?

Just nu drivs ett projekt med målet att stärka Göteborgsregionens position i kampen om internationell kompetens. Projektet drivs av Västsvenska Handelskammaren, Business Region Göteborg, Västra Götalandsregionen och Göteborg & Co’s Näringslivsgrupp, med stöd av näringslivet och akademin i regionen.

Kodamera har, i sin roll som digital partner designat projektets webbplats som skall verka som en guide för att personer i målgruppen skall introduceras och förhoppningsvis få upp ögonen för Västsverige. Webbplatsen är byggd med Drupal 8 och nyttjar en responsiv design.

- Informationsportalen underlättar processen att flytta hit och blir en resurs som samlar all information på ett ställe, säger Ben Kendall, redaktör och projektledare för informationsportalen.

Webbplatsen är ytterligare ett steg i ett löpande arbete där slutresultatet ska bli en publiceringsplattform där Business Region Göteborgs webbredaktörer snabbt ska kunna skapa projektwebbplatser med specifikt innehåll och design.

Fakta om Kodamera

Vi är en webbyrå i Göteborg som tar helhetsansvar för våra kunders digitala närvaro. Sedan 2003 har vi levererat webbplatser och andra digitala lösningar åt både små och stora kunder. Vi är ett lag webbentusiaster som med ledstjärnorna effektstyrning, öppen källkod i form av Drupal och Wordpress samt ett agilt arbetssätt tar oss an analys, strategi, design, utveckling och förvaltning av webben med sann glädje och stort engagemang.

Vi jobbar som allra bäst när vi får skapa värde åt organisationer som lägger stor vikt vid sina digitala produkter och tjänster. Våra kunder står med fötterna på jorden, tror på nära och långsiktiga relationer och har fokus på att göra bra saker och skapa nytta.

Mer om Kodamera på Kodamera.seFacebookTwitter och LinkedIn.

Göteborgs innovativa transportlösningar lockar hit delegation från åtta länder14.9.2018 13:03Pressmeddelande

Städer världen över måste utveckla sina transportlösningar för att öka rörligheten och minska utsläppen. Göteborg, som är först i världen med att undersöka samspelet mellan självkörande fordon och långsiktig stadsplanering, visar den 17 och 18 september upp den senaste utvecklingen när staden gästas av en internationell delegation från åtta länder. På programmet står bland annat provkörning av eldrivna lastcyklar längs Stora Hamnkanalen.

Kraftig ökning av företagens lönesumma20.6.2018 15:33Pressmeddelande