MUF kampanjar för maktskifte

I dag 18 januari är det ett år sedan Stefan Löfven valdes till statsminister för ytterligare en mandatperiod. Med anledning av detta är Moderata Ungdomsförbundet ute och kampanjar för maktskifte runt om i Sverige.
Foto: Moderata Ungdomsförbundet

Årsdagen, 18 januari, markerar också ett skifte i svensk politik där Centerpartiet och Liberalerna valde att stödja en socialdemokratisk regering i stället för en borgerlig regering. I och med detta var Januariöverenskommelsen född.

- Centerpartiet och Liberalerna måste hållas ansvariga för de växande vårdköerna, ökade brottsligheten och misslyckade jobbpolitiken som den sittande S-regeringen inte gör någonting mot. Vill man ha en ny regering så är det säkraste sättet att rösta på Moderaterna i valet 2022, säger Benjamin Dousa förbundsordförande MUF.

Enligt den senaste undersökningen från Novus är enbart 11 procent av väljarna nöjda med den politik som bedrivs just nu. Moderata Ungdomsförbundet har därför kampanjat runt om i Sverige - från norr till söder - för ett maktskifte.

- Om inte Liberalerna väljer en borgerlig regering framför en socialdemokratisk regering så kommer vi att kampanja för att de ska åka ut ur riksdagen, avslutar Benjamin Dousa.