MUF: Magdalena Andersson bör avgå!

Efter Nordeaflytt - MUF kräver att M riktar missförtroendevotum mot finansminister Magdalena Andersson

Benjamin Dousa, förbundsordförande Moderata Ungdomsförbundet

Moderata Ungdomsförbundet, MUF, menar att Magdalena Andersson har visat prov på väldigt bristande omdöme när hon välkomnat Nordeas flytt.

Jag är en stark motståndare till regeringens politik men det här är inte en fråga om partipolitik. Magdalena Andersson har nu visat att hon är direkt olämplig att representera Sveriges intressen. När andra länder gör sitt yttersta för att få och behålla stora arbetsgivare har vi en finansminister som gör det direkt motsatta, säger MUF:s ordförande Benjamin Dousa.

Benjamin Dousa utvecklar sitt resonemang hos Dagens Industri: http://www.di.se/nyheter/krav-pa-misstroendevotum-mot-finansministern/

Benjamin Dousa kommenterar gärna vidare. Hör av er till presskontakt nedan.

Benjamin Dousa, förbundsordförande Moderata Ungdomsförbundet

MUF: Wallström bör utvisa ryska diplomater i Sverige26.3.2018 15:18Pressmeddelande