MUF: Magdalena Andersson bör avgå!

Efter Nordeaflytt - MUF kräver att M riktar missförtroendevotum mot finansminister Magdalena Andersson

Benjamin Dousa, förbundsordförande Moderata Ungdomsförbundet

Moderata Ungdomsförbundet, MUF, menar att Magdalena Andersson har visat prov på väldigt bristande omdöme när hon välkomnat Nordeas flytt.

Jag är en stark motståndare till regeringens politik men det här är inte en fråga om partipolitik. Magdalena Andersson har nu visat att hon är direkt olämplig att representera Sveriges intressen. När andra länder gör sitt yttersta för att få och behålla stora arbetsgivare har vi en finansminister som gör det direkt motsatta, säger MUF:s ordförande Benjamin Dousa.

Benjamin Dousa utvecklar sitt resonemang hos Dagens Industri: http://www.di.se/nyheter/krav-pa-misstroendevotum-mot-finansministern/

Benjamin Dousa kommenterar gärna vidare. Hör av er till presskontakt nedan.

Benjamin Dousa, förbundsordförande Moderata Ungdomsförbundet

MUF storsatsar på utlandsröstningen25.7.2018 07:00Pressmeddelande

Redan nu på torsdag, den 26 juli, kan man börja rösta i riksdagsvalet om man bor utomlands. Detta berör 700 000 svenskar och historiskt brukar många utlandssvenskar rösta på Moderaterna. I förra valet var det dock bara 52 000 som använde denna möjlighet och röstade, därför kommer Moderata Ungdomsförbundet på torsdag anordna utlandsröstnings-LAN där de samlar medlemmar runtom i hela Sverige för att skriva till vänner, släktingar och bekanta man vet bor utomlands.