MUF rasar mot regeringens skattehöjningar

Moderata Ungdomsförbundets ordförande Benjamin Dousa rasar mot regeringens budgetförslag som presenteras idag

Benjamin Dousa kommenterar:

- Vänsterpartiet har fått för stort inflytande och det gör mig riktigt förbannad. Regeringen höjer skatten med 10 miljarder och blundar helt för hur hårt dessa skatter slår mot företagande och jobbskapande. Det är oansvarigt av Socialdemokraterna att gå fram med dessa förslag.

- Regeringen har redan höjt skatten med 23 miljarder under mandatperioden och med den presenterade budgeten försvagas Sveriges konkurrenskraft ytterligare. Det är framför allt vi unga som får betala priset när regeringen sköter ekonomin på det här sättet.

- Jag har sagt det flera gånger förut: Alliansen borde lägga fram en gemensam budget och ta ansvar för Sverige.

Frågor? Hör av er!

MUF storsatsar på utlandsröstningen25.7.2018 07:00Pressmeddelande

Redan nu på torsdag, den 26 juli, kan man börja rösta i riksdagsvalet om man bor utomlands. Detta berör 700 000 svenskar och historiskt brukar många utlandssvenskar rösta på Moderaterna. I förra valet var det dock bara 52 000 som använde denna möjlighet och röstade, därför kommer Moderata Ungdomsförbundet på torsdag anordna utlandsröstnings-LAN där de samlar medlemmar runtom i hela Sverige för att skriva till vänner, släktingar och bekanta man vet bor utomlands.