MUF rasar mot regeringens skattehöjningar

Moderata Ungdomsförbundets ordförande Benjamin Dousa rasar mot regeringens budgetförslag som presenteras idag

Benjamin Dousa kommenterar:

- Vänsterpartiet har fått för stort inflytande och det gör mig riktigt förbannad. Regeringen höjer skatten med 10 miljarder och blundar helt för hur hårt dessa skatter slår mot företagande och jobbskapande. Det är oansvarigt av Socialdemokraterna att gå fram med dessa förslag.

- Regeringen har redan höjt skatten med 23 miljarder under mandatperioden och med den presenterade budgeten försvagas Sveriges konkurrenskraft ytterligare. Det är framför allt vi unga som får betala priset när regeringen sköter ekonomin på det här sättet.

- Jag har sagt det flera gånger förut: Alliansen borde lägga fram en gemensam budget och ta ansvar för Sverige.

Frågor? Hör av er!

MUF: Wallström bör utvisa ryska diplomater i Sverige26.3.2018 15:18Pressmeddelande