MUF: Regeringen kan varken prioritera eller arbeta långsiktigt

I dag presenterade finansminister Magdalena Andersson regeringens vårbudget. Moderata ungdomsförbundet är starkt kritisk till de prioriteringar som regeringen väljer att genomföra. De menar att satsningarna på att bland annat minska vårdköerna och lösa polisens utmaningar inte är tillräckliga.

- Regeringen har höjt skatter med över 60 miljarder kronor under mandatperioden men pengarna hamnar inte där de ska. Vårdköerna har dubblerats, polistätheten har minskat samtidigt som statens sparande är rekordlågt trots högkonjunktur. Regeringen kan varken prioritera eller arbeta långsiktigt, säger Benjamin Dousa.

- Det är ansvarslöst av regeringen att inte spara i högkonjunktur och ha en mycket mer positiv syn på Sveriges ekonomi än Riksbanken, Konjunkturinstitutet och Ekonomistyrningsverket. I framtiden blir det vi unga som får stå för notan, säger Benjamin Dousa.

Vill du komma i kontakt med Benjamin Dousa. Se kontaktuppgifter nedan!

MUF: Lövin bör ta sitt ansvar och avgå6.3.2019 16:48:57 CETPressmeddelande