MUF storsatsar på utlandsröstningen

Redan nu på torsdag, den 26 juli, kan man börja rösta i riksdagsvalet om man bor utomlands. Detta berör 700 000 svenskar och historiskt brukar många utlandssvenskar rösta på Moderaterna. I förra valet var det dock bara 52 000 som använde denna möjlighet och röstade, därför kommer Moderata Ungdomsförbundet på torsdag anordna utlandsröstnings-LAN där de samlar medlemmar runtom i hela Sverige för att skriva till vänner, släktingar och bekanta man vet bor utomlands.

Benjamin Dousa, förbundsordförande Moderata ungdomsförbundet.

Vi gör i och med denna valrörelse en historisk storsatsning på utlandsröstningen genom att anordna digitala LAN i hela landet, och genom att ha nära samarbete med våra systerförbund i exempelvis Norge, Tyskland och Storbritannien. Utlandssvenskar är en kärnväljargrupp för oss men som vi kanske inte helt lyckas mobilisera, säger Benjamin Dousa, förbundsordförande MUF.

Man brukar säga att valet avgörs den 9 september, men det är inte helt sant. För oss drar valspurten igång redan nu på torsdag då de första rösterna på Moderaterna kommer att börja läggas, säger Benjamin Dousa.

Hör av er till presskontakten nedan om ni vill komma i kontakt med Benjamin Dousa.

Axel Krottler
Digital kommunikatör

axel.krottler@moderaterna.se

Benjamin Dousa, förbundsordförande Moderata ungdomsförbundet.

MUF: Wallström bör utvisa ryska diplomater i Sverige26.3.2018 15:18Pressmeddelande