MUF: Vi nominerar Ulf Kristersson

Moderata Ungdomsförbundet höll under måndagseftermiddagen ett nomineringsmöte där förbundsstyrelsen och 25 distriktsordföranden tog ställning i partiledarfrågan. Ungdomsförbundet står för nästan en tredjedel Moderaternas totala medlemsantal. Under mötet togs beslutet att nominera Ulf Kristersson till ny partiordförande för Moderaterna.
Fotot: Fredrik Wennerlund

Vi är övertygade om att Kristersson kommer att leda partiet på rätt väg. Det kommer även fortsättningsvis krävas slit och ansträngning av oss andra för att ha en chans om ett år, men redan nu känns självförtroendet stärkt, säger Benjamin Dousa.

Moderaterna måste ha ett brett tilltal som både vågar se verkligheten som den är, men samtidigt ha så pass tillräckliga reformförslag att vi vågar kosta på oss framtidsoptimism. Nu behöver berättelsen om varför vi behövs bli mer sammanhållen och det tror vi Ulf Kristersson kommer att lyckas med, fortsätter Benjamin Dousa.

Fotot: Fredrik Wennerlund

Box 2080

Moderata Ungdomsförbundet är Sveriges största och viktigaste politiska ungdomsförbund med över 10 000 medlemmar. Moderata Ungdomsförbundets förbundsordförande heter Douglas Thor.