MUF: Wallström bör utvisa ryska diplomater i Sverige

Benjamin Dousa, förbundsordförande MUF. Foto: Oliver Rykatkin.

- Det borde vara en självklarhet för Sverige att markera mot Rysslands rättsvidriga agerande. Vi beklagar att regeringen än så länge varit så tyst, men nu är det hög tid att vi ansluter oss till våra vänner i EU som öppet vågar stå upp för det som är rätt, säger Muf-ordföranden Benjamin Dousa.

- Sverige måste ta sitt internationella ansvar och visa sitt stöd för Storbritannien. När Ryssland genomförde sin olagliga annektering av Krim var Sverige ett av de länder som snabbast och tydligast fördömde handlingarna. Ryska aggressioner måste få konsekvenser, och det är anmärkningsvärt att den nuvarande regeringen inte är lika tydlig som den förra, säger Mufs internationella sekreterare Simon Johansson.

Har du frågor? Se kontaktuppgifter nedan!

Benjamin Dousa, förbundsordförande MUF. Foto: Oliver Rykatkin.

MUF: Lövin bör ta sitt ansvar och avgå6.3.2019 16:48:57 CETPressmeddelande