MUF: Wallström bör utvisa ryska diplomater i Sverige

Benjamin Dousa, förbundsordförande MUF. Foto: Oliver Rykatkin.

- Det borde vara en självklarhet för Sverige att markera mot Rysslands rättsvidriga agerande. Vi beklagar att regeringen än så länge varit så tyst, men nu är det hög tid att vi ansluter oss till våra vänner i EU som öppet vågar stå upp för det som är rätt, säger Muf-ordföranden Benjamin Dousa.

- Sverige måste ta sitt internationella ansvar och visa sitt stöd för Storbritannien. När Ryssland genomförde sin olagliga annektering av Krim var Sverige ett av de länder som snabbast och tydligast fördömde handlingarna. Ryska aggressioner måste få konsekvenser, och det är anmärkningsvärt att den nuvarande regeringen inte är lika tydlig som den förra, säger Mufs internationella sekreterare Simon Johansson.

Har du frågor? Se kontaktuppgifter nedan!

Benjamin Dousa, förbundsordförande MUF. Foto: Oliver Rykatkin.

MUF storsatsar på utlandsröstningen25.7.2018 07:00Pressmeddelande

Redan nu på torsdag, den 26 juli, kan man börja rösta i riksdagsvalet om man bor utomlands. Detta berör 700 000 svenskar och historiskt brukar många utlandssvenskar rösta på Moderaterna. I förra valet var det dock bara 52 000 som använde denna möjlighet och röstade, därför kommer Moderata Ungdomsförbundet på torsdag anordna utlandsröstnings-LAN där de samlar medlemmar runtom i hela Sverige för att skriva till vänner, släktingar och bekanta man vet bor utomlands.