MUSIKAL OM ODÖDLIG KÄRLEK TILL CHINA TEATERN HÖSTEN 2018

2Entertain - Part of Moment Group

China Teatern i Stockholm har under de senaste åren profilerat sig som Stockholms mest moderna musikalscen. Tidigare har man producerat succéer som Jersey Boys, Flashdance, Dirty Dancing och nu senast The Book of Mormon. Under hösten 2018 slår teatern upp dörrarna för en av vår tids mest berörande kärlekshistorier- musikalsuccén GHOST.

Musikalen, som redan gjort stor succé runt om i hela världen, är baserad på 90-talsfilmen med samma namn. Förutom superhitten Unchained Melody, vilken i filmen var soundtracket under den ikoniska drej-scenen, så innehåller musikalen nykomponerad musik av Dave Steward från Eurythmics och Glen Ballard (Jagged little pill, Man in the mirror mfl).

När musikalen nu kommer till Sverige är det regissören Anders Albien och koreografen Jennie Widegren, vilka var de kreativa krafterna bakom China Teaterns största publiksuccé - Flashdance, som åter igen samarbetar för att skapa en extraordinär upplevelse för musikalpubliken.

”Som alltid med all riktigt bra underhållning så behövs det en bra story i grunden. GHOST har en fantastisk kärlekshistoria som inte liknar någon annan, en berättelse om hur kärleken till en annan människa lever kvar i oss även i livet efter detta.” förklarar regissören Anders Albien.

Musikalen GHOST har tidigare uppmärksammats för dess moderna visuella uttryck. Att få en av skådespelarna på scen att befinna sig i andevärlden samtidigt som han interagerar med de övriga skådespelarna har sina utmaningar. Det visuella arbetet med att få karaktären Sam Wheat att gå igenom dörrar eller sväva är otroligt viktiga moment i musikalen. För dessa tekniskt krävande utmaningar söker produktionsbolaget 2Entertain moderna lösningar utanför landets gränser.

”Som vanligt på China Teatern har vi möjligheten att skapa vår helt egen version. Vi har sett tidigare varianter av musikalen och vi vet vad vi själva vill förstärka och lyfta fram för att ge publiken bästa möjliga upplevelse. Det fantastiskt kreativa teamet som vi redan satt samman är i fullgång med att skapa den svenska versionen av denna vackra, känslofulla musikal.” berättar 2Entertain producenten Nanette Hayes.

Rollen som Sam Wheat, i filmen spelad av Patrick Swayze, är redan tillsatt. Men den kvinnliga huvudrollen, Molly Jensen, är enligt produktionsbolaget fortfarande ”up for grabs”.

”Det är en extremt krävande roll både skådespelar- och sångmässigt. Viktigt är också att vi hittar den rätta kemin mellan henne och vår Sam. Jag ser mycket fram emot våra auditionveckor då det kommer bli en otroligt spännande process att se vem som tillslut kommer gestalta vår svenska Molly”, förklarar Anders Albien.

Auditions för musikalen kommer hållas under oktober månad.

Musikalen GHOST spelas på China Teatern hösten 2018, med premiär september 2018. För mer information om audition, besök: www.2entertain.com/audition

GHOST presenteras av 2Entertain & Vicky Nöjesproduktion.

Originalmanus: Bruce Joel Rubin

Sångtexter: Bruce Joel Rubin, Dave Stewart, Glen Ballard

Kompositörer: Dave Stewart, Glen Ballard

Regi och översättning: Anders Albien

Koreograf: Jennie Widegren

Förlag: Nordiska ApS

Om 2Entertain

2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten SHOWTIC.se – se mer på 2Entertain och Showtic

Åvägen 17F

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

"Minns du mig?" - turnén slår försäljningsrekord och nu är det klart att turnén även kommer till Stockholm och Maximteatern15.12.2017 15:45Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Relationskomedin MINNS DU MIG?- med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik under hösten på Lisebergsteatern. Den 20 november släpptes biljetterna till vårens Sverige-turné och efter bara tre dagar blev ett flertal föreställningar slutsålda och har fått kompenseras med extrainsatta föreställningar i flertalet städer. Nu kan det bekräftas att turnén förlängs och kommer avsluta sitt segertåg med sex föreställningar på Maximteatern i Stockholm i slutet på april. ”Publiken har uppenbarligen nåtts av snacket kring att det är en föreställning som absolut bör ses. Vi har släppt upp nästan alla möjliga dagar och speltider i nuläget och ligger ändå på över 70% beläggning redan nu. Vi försöker hitta så många möjligheter som möjligt att spela föreställningen och igår lyckades vi få till ett sista efterlängtat turnéstopp.” säger producenten Christoffer Bendixen, 2Entertain. ”Skrattfest med igenkänning, värm

Thomas Petersson i regi av Edward af Sillén tar komiska komedin ”DubbelTrubbel” till Krusenstiernska Teatern sommaren 2018!6.12.2017 13:45Pressmeddelande

Komiskt kaos på Krusenstiernska Teatern i Kalmar sommaren 2018! Thomas Petersson och Edward af Sillén kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener. Premiär äger rum den 28 juni och föreställningen spelas torsdagar- lördagar fram till den 28 juli 2018. Biljetterna släpps torsdag den 14 december.

TOMAS LEDIN ADDERAR EXTRA FÖRESTÄLLNINGAR I GÖTEBORG29.11.2017 06:00Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Med hyllande recensioner och utsålda hus ända sedan premiären är SKARPT LÄGE en massiv succé! Just nu går showen på Cirkus i Stockholm och i vår är det dags för Göteborg och Rondo. Biljettförsäljningen i Göteborg går i rekordfart – nu släpps fler föreställningar och perioden på Rondo förlängs ända in i maj! Biljetter till extraföreställningarna i Göteborg släpps idag kl 9.00 på Showtic.se och Liseberg.se. "Höjer temperaturen till kokpunkten" Anders Nunstedt, Expressen 4/5 "En fullträff för Ledin" Jens Peterson, Aftonbladet 4/5 "Grym helkväll med Ledin!" Mix Megapol 4/5 Skarpt läge spelas nu i höst på Cirkus i Stockholm och har premiär i Göteborg den 18 januari där den spelas under hela våren. Föreställningen produceras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion Presskontakt: Kim Halling - PR & Marketing Manager kim.halling@livenation.se 2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar