Musikalens nedläggning – en triumf för China Teatern

2Entertain - Part of Moment Group

Snacka om nedläggnings-effekt. Nu är över 100 000 biljetter sålda. Beskedet från The Book of Mormon har fått biljettförsäljningen att skjuta i höjden.

Sista speldatumet spikades hastigt och märkligt. Publikintresset är därför extra stort inför The Book of Mormons finalsäsong.

Nyheten om nedläggningen var inte välkommen för producenterna på China Teatern. Men på bara en vecka såldes 10 000 biljetter.

– Veckan innan nedläggningen blev känd sålde vi 2 900 biljetter. Därefter kom rycket. Det är fantastiskt kul att vi fått en sådan härlig respons från musikalälskare runt om i landet. Det är ju ganska ovanligt att man inte tar en sådan här populär föreställning vidare till andra orter men det verkar som att denna information verkligen har nått ut till vår publik, säger producenten Nanette Hayes på 2Entertain.

Till och med 24 mars spelar Per Andersson och Linus Wahlgren huvudrollerna i den prisade musikalen. Idag finns bara ett fåtal biljetter kvar till final- föreställningen den 24 mars.

2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten SHOWTIC.se – se mer på 2Entertain och Showtic

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

ÅRETS SOMMARTURNÉ - ROLANDZ ger sig ut på FULDANS TOUR 201820.4.2018 10:33Pressmeddelande

Den mest framgångsrika händelsen från Karlskoga, efter Bofors Järnbruk, ger sig äntligen ut på turné igen! Efter den formidabla succén i Melodifestivalen har grabbarna i bandet legat i hårdträning för att möta ett soligt sommarsverige. Bussen är tvättad, kostymen är struken och håret på trummis-Robban är om möjligt ännu större. Framförallt kommer det att glittras, paljettas och sprakas till ett jädra hålligång!