Musikalens nedläggning – en triumf för China Teatern

2Entertain - Part of Moment Group

Snacka om nedläggnings-effekt. Nu är över 100 000 biljetter sålda. Beskedet från The Book of Mormon har fått biljettförsäljningen att skjuta i höjden.

Sista speldatumet spikades hastigt och märkligt. Publikintresset är därför extra stort inför The Book of Mormons finalsäsong.

Nyheten om nedläggningen var inte välkommen för producenterna på China Teatern. Men på bara en vecka såldes 10 000 biljetter.

– Veckan innan nedläggningen blev känd sålde vi 2 900 biljetter. Därefter kom rycket. Det är fantastiskt kul att vi fått en sådan härlig respons från musikalälskare runt om i landet. Det är ju ganska ovanligt att man inte tar en sådan här populär föreställning vidare till andra orter men det verkar som att denna information verkligen har nått ut till vår publik, säger producenten Nanette Hayes på 2Entertain.

Till och med 24 mars spelar Per Andersson och Linus Wahlgren huvudrollerna i den prisade musikalen. Idag finns bara ett fåtal biljetter kvar till final- föreställningen den 24 mars.

2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten SHOWTIC.se – se mer på 2Entertain och Showtic

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

MOMENT GROUP offentliggör prospekt samt ny finansiell information i samband med noteringen på Nasdaq Stockholm12.10.2018 13:35Pressmeddelande

Den 10 oktober 2018 offentliggjorde MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") att Nasdaq Stockholms bolagskommitté godkänt att MOMENT GROUP:s aktier tas upp till handel på Nasdaq Stockholm. Prospektet som har upprättats i samband med listbytet har idag godkänts och registrerats av Finansinspektionen och finns nu tillgängligt på MOMENT GROUP:s webbplats, www.momentgroup.com, och Finansinspektionens webbplats, www.fi.se.

Nu är det klart - ”En Talk Talk Show” till Hamburger Börs i Stockholm! Stefan Odelberg med gäster som Kristian Luuk, Per Andersson, Shirley Clamp, Andreas Granqvist m.fl.3.10.2018 08:05Pressmeddelande

Populära ”En talk talk show” förlängs och för första gången kommer nu showen till Stockholm och Hamburger Börs! Värden Stefan Odelberg bjuder in några av Sveriges mest folkkära artister till en scenshow som varvas med roliga gnistrande shownummer, intervjuer, ett och annat infall, spännande överraskningar, magi, musik och humor i en delikat förpackning.