Musikklubben First Time LIVE-streamar artisten SNOOW på Instagram

Den nya musikklubben för osignade artister, First Time LIVE-streamar artisten SNOOW som står på scen ikväll kl. 20.30. LIVE-streamen hittar du på Instagram: @first_timebarstockholm

SNOOW

– Jag tycker det känns superkul att även de som väljer att stanna hemma ska få möjlighet att se mitt framträdande på First Time. Att spelningen delvis äger rum över internet känns också extremt passande eftersom mitt debutalbum som släpps 19:e november handlar om hur det är att vara människa i eran av sociala medier. Om vi inte ses på Timebar så hoppas jag vi ses på Instagram, säger SNOOW.

– Det här är fjärde gången som vi ställer en osignad artist på vår scen på Timebar. Och att vi nu också bjuder in hela världen att få se och höra SNOOW spela live via vårt Instagram-konto känns helt i linje med det vi vill åstadkomma med First Time – Att nya grymma artister ska nå ut med sin musik, säger Anders Olsson, som ligger bakom idén till First Time.

Radioproducenten och klubbprofilen Anders Olsson, vill tillsammans med Timebar och Yearwood PR skapa en opretentiöst och avslappnad musikklubb som kan fylla tomrummet efter P3 Osignat. Musikklubben äger rum varannan torsdag på Timebar, i Hornstull, Stockholm. First Time vänder sig främst till artister, låtskrivare och producenter men givetvis också till intresserad allmänhet med målet att skapa en spännande plattform för ny musik och osignade svenska artister

– Mellan liveframträdanden spelar vi musik från andra osignade artister från First Times spellista på Spotify, dit artister och musikbransch välkomnas skicka tips genom First Time Instagram, säger Anders Olsson, som ligger bakom idén till First Time.

Artisten SNOOW
Kvällens artist SNOOW är ett pop-projekt från Stockholm, frontat av låtskrivaren och producenten Richard Cirulis. Genom att blanda sin bakgrund i pop-rock med nya influenser som Lauv, The 1975 och Jon Bellion har SNOOW utvecklat en unik mix av högenergiska köra-bil-med-taket-nere-låtar och nutida emo-pop.

Den 19 november släpper SNOOW sitt debutalbum “& the living who went on the internet”. Albumet berör hur det känns att vara människa i dagens skärmfixerade och sociala mediebundna samhälle. Mitt emellan mörker och lättsamhet hoppas SNOOW kunna beröra och inspirera dig som lyssnare till att ta kontroll över hur du lever ditt liv.

Tid och plats
Varannan torsdag med start den 24 september kl. 19-22.00
Timebar, Hornsgatan 174.
LIVE-stream Instagram: @first_timebarstockholm

Observera att First Time på Timebar följer Folkhälsomyndighetens riktlinjer, så kom i tid för att få din plats.

Länkar SNOOW
Spotify: https://open.spotify.com/artist/4JY3R82KTpxGRKTXqTb9vM?si=B19fePaVSgKLb1EoTGZl6g

Länkar FIRST TIME
Spotify:

Event på Facebook:

För att se videon från www.youtube.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.Musikvideo för låten Playing Cool - SNOOW