Business Wire

MyHeritage har utnämnts till huvudsponsor för Eurovision Song Contest 2019

Dela

MyHeritage, det ledande globala familjehistorie- och DNA-företaget, har idag utnämnts av European Broadcasting Union (EBU) till huvudsponsor av Eurovision Song Contest 2019. Som evenemangets huvudsponsor har MyHeritage fått omfattande global evenemangs-, media- och digitala rättigheter för den kommande sångtävlingen, som kommer att hållas i Tel Aviv.

Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180928005296/sv/

MyHeritages tjänster gör det enkelt för alla, överallt, att göra en fascinerande resa för att upptäcka sina rötter. Genom MyHeritage DNA-test, den integrerade släktträdsplattformen och samlingar på 9 miljarder historiska dokument, gör MyHeritage det möjligt för miljoner människor att upptäcka sin familjs förflutna och lära sig hur de passar in i den globala mänskliga mosaiken.

Detta partnerskap med Eurovisionens sångtävling kommer kort tid efter att MyHeritage har blivit den mest populära familjehistoriska och DNA-tjänsten i Europa, då intresset för att upptäcka släktingar och etniskt ursprung har vuxit enormt.

MyHeritage kommer att arbeta tätt ihop med EBU under hela året, för att skapa innehåll som kommer att fokusera på det rika arvet i Eurovision Song Contest, vilket visar kopplingar mellan vinnare, deltagare och fans av showen.

Jon Ola Sand, EBU:s verkställande chef för Eurovision Song Contest, har sagt: "Vi är väldigt glada över att ha MyHeritage ombord som huvudsponsorer för Eurovision Song Contest 2019. Detta nya partnerskap är perfekt; det stärker våra värden för mångfald och integration, samtidigt som vi sammanför olika länder och nationaliteter i en atmosfär av nya upptäckter och kreativ miljö."

"Vi är mycket glada över att samarbeta med Eurovision Song Contest", säger Aviram Levi, marknadschef på MyHeritage. "Som en av världens största sammankomster som firar kulturell mångfald och kreativitet, delar vi Eurovision Song Contests värderingar. Att hjälpa människor att förstärka banden till sina familjer genom att upptäcka en koppling till deras familjehistoria och ursprungskulturer, gör att de inser att medan vi alla är unika är vi också mer likartade och sammankopplade än vi tror. "

Semi-finalen i 2019 Eurovision Song Contest kommer att äga rum den 14 och 16 maj 2019 och Grand Finale kommer att hållas den 18 maj på EXPO International Convention Center i Tel Aviv, Israel. Dessa evenemang kommer att samproduceras av det israeliska programföretaget KAN och EBU.

Om MyHeritage

MyHeritage är Europas ledande tjänst för familjehistoria och DNA-testning, med 100 miljoner registrerade användare över hela världen. MyHeritage har genom sitt tekniska ledarskap förvandlat familjehistoria till en aktivitet som är tillgänglig och direkt givande. Dess globala användargrupp har tillgång till ett massivt bibliotek med historiska dokument, den mest internationella samlingen av släktträd och banbrytande sök- och matchningsteknik. MyHeritage DNA lanserades år 2016 och är ett tekniskt avancerat, prisvärt DNA-test som avslöjar etniskt ursprung och tidigare okända släktingar. Med stort förtroende hos miljontals familjer, erbjuder MyHeritage ett enkelt sätt att hitta nya familjemedlemmar, upptäcka etniska ursprung och värdera familjehistorier, tidigare och nuvarande, under kommande generationer. MyHeritage är tillgängligt på 42 olika språk.

Om EBU

European Broadcasting Union (EBU) är världens främsta enhet av public service media (PSM), och dess uppgift är att göra PSM oumbärligt. EBU har 119 medlemsorganisationer i 56 länder i Europa och ytterligare 33 medarbetare i Asien, Afrika, Australasien och Amerika. Dess medlemmar driver nästan 2000 tv- och radiokanaler tillsammans med många online-plattformer. Tillsammans når de en publik på över en miljard människor runt om i världen och sänder på mer än 160 olika språk.

EBU strävar efter att säkra en hållbar framtid för allmän media, ge sina medlemmar innehåll i världsklass från nyheter till sport och musik, och bygga på sin grundande etos av solidaritet och samarbete för att skapa ett centrum för att lära och dela.

Eurovision Services, EBU:s affärsarm, har ett enastående globalt rykte och är förstahands mediatjänstleverantör för många medieorganisationer och idrottsförbund runt om i världen.

EBU har kontor i Bryssel, Rom, Dubai, Moskva, New York, Washington DC, Singapore och Peking och dess huvudkontor ligger i Genève.

Upptäck mer om EBU på www.ebu.ch.

Contact information

MyHeritage
Rafi Mendelsohn, +44-(0)207-193-1854
Director of PR & Social Media
pr@myheritage.com

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Business Wire

MyHeritage expanderar till hälsa och lanserar ett nytt DNA-test med effektiv och personlig hälsoinformation till sina kunder20.5.2019 17:42:00 CESTPressmeddelande

MyHeritage, den ledande globala tjänsten för familjehistoria och DNA-tester, har idag presenterat en betydande expansion av sitt utbud av DNA-produkter genom lanseringen av MyHeritage DNA-test för hälsa och härkomst. Testet tillhandahåller en ny dimension av genetiska insikter med omfattande hälsorapporter som kan stärka framtida hälso- och livsstilsval. Detta är en utökning av dagens MyHeritage DNA-test som endast omfattar härkomst och samma kärnfunktioner finns med: en procentuell beskrivning av etniskt ursprung och matchning med släktingar via gemensamt DNA. MyHeritage är idag det enda globala DNA-företaget som erbjuder konsumenter en omfattande produkt för hälsa och härkomst på över 40 språk. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20190520005691/sv/ MyHeritage expanderar till hälsa och lanserar ett nytt DNA-test med effektiv och personlig hälsoinformation till sina kunder (Graphic: Business Wire) Med lans

Stockholm Exergi teamar upp med Workforce Logiq för strategisk kompetensförsörjning7.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Workforce Logiq, tjänste- och managementbolaget inom resurshantering fungerar nu som konsultförmedlare för Stockholm Exergi (tidigare Fortum Värme). Det innebär att Stockholm Exergi använder Workforce Logiqs processer och metoder för bättre insikt, transparens och kontroll i hanteringen av externa resurser. De konsulttjänster som Stockholm Exergi främst köper är tekniska-, management och it-konsulter. Stockholm Exergi köpte tidigare in konsulter via ramavtal direkt med konsultleverantörerna och via konsultmäklare. De hanterade hundratals olika konsultkontakter och hade en begränsad insikt i konsultinköpen. Samarbetet med Workforce Logiq som konsultförmedlare centraliserar processen för att säkerställa att Stockholm Exergi får ut mest av investeringarna i nya kompetenser och möjliggör ett snabbare och mer strategiskt beslutsfattande. ”Teknik-, management och it-konsulter är strategiskt mycket viktiga för organisationen eftersom arbetet i teamen utgör grunden för verksamheten som leverer

ZeroChaos byter namn till Workforce Logiq8.1.2019 08:00:00 CETPressmeddelande

Det ledande internationella Workforce Management företaget ZeroChaos har bytt namn till Workforce Logiq™, detta för att markera företagets vision att leverera expertis, innovation och förståelse som förnyar hur organisationer hittar den -kompetens de behöver för att växa. “Namnet ZeroChaos har fungerat väl under de senaste 20 åren,” säger Jim Burke, CEO på Workforce Logiq. “Men i och med att det efterfrågas bättre ledning, resultat och finansiell kontroll av den globala personalstyrkan och konsultförsörjningen, så speglar namnet Workforce Logiq bättre vad vi erbjuder idag — att kombinera mänsklig och artificiell intelligens gör planeringen enklare för HR- och inköpsteam.” Workforce Logiqs portfölj omfattar programmen Managed Service Provider (MSP), Vendor Management System (VMS) och Recruitment Process Outsourcing (RPO). De erbjuder HR- och inköpsorganisationer information och förståelse för att på ett framgångsrikt sätt hantera den globala personalstyrkan samt förbättra resultaten och

Adnuntius utökar sina geotargeting-funktioner med Digital Elements IP-intelligence-lösning13.12.2018 09:02:00 CETPressmeddelande

Digital Element, den globala leverantören av IP-geolocationdata och tjänster, har idag tillkännagivit att, Adnuntius, en plattform som är specialiserad på onlineannonsering- och marknadsföring, valt sin NetAcuity PulseTM för att förbättra inriktningskapaciteten för sina globala publishing- och marknadsföringskunder Adnuntius erbjuder en helhetslösning för dataanvändning, inköp och försäljning av programmering och effektiva annonstjänster till internationella kunder. Genom att distribuera Digital Elements NetAcuity Pulse IP-intelligence kommer Adnuntius att uppnå den högsta nivån av geotargeting som är tillgänglig för sina kunder, ända ner till en hyper-lokal postnummernivå. Identifieringen av anslutningstyp och hastighet, mobiloperatör och internetleverantör hjälper också Adnuntius kunder att effektivt bygga mycket exakta inriktningsprofiler. "Vi gör det möjligt för utgivare och marknadsförare att nå rätt publik med rätt annons i rätt sammanhang," kommenterade Stian Remaad, VD och medg

Efter en PC-lansering 2017 som slog alla rekord får nu PC-världen tillgång till Destiny 2 utan kostnad8.11.2018 06:21:00 CETPressmeddelande

Sedan lanseringen 2017 har Destiny 2 lockat stora skaror av hängivna fans och har uppskattats av miljontals spelare världen över. Nu kommer fangruppen att utökas, då nya Guardians utan kostnad kan ansluta sig till Destiny 2 och dess värld i november. För att fira ett helt år på PC meddelar Bungie och Activision, i samarbete med Blizzard Entertainment, att från den 2 november till den 18 november kommer alla på Blizzards spelplattform Battle.net som inte redan har köpt Destiny 2 - eller nya medlemmar som ansluter sig till Battle.net - kunna ladda ner spelet som en kostnadsfri gåva. Destiny 2 kommer att vara tillgängligt på Battle.net-appen utan kostnad under drygt två veckor i november och spelare kan ladda ner spelet när de har gjort anspråk på gåvan*. Nya Battle.net-konton som har skapats efter kl. 20:00 CET den 2 november 2018 kommer att behöva aktivera Blizzard SMS Protect innan de gör anspråk på sin spellicens. Destiny 2 kan hämtas på https://account.blizzard.com/gifts/. För att fi

Iconex tillkännager slutligt avtal om att förvärva Schades och R+S6.11.2018 06:30:00 CETPressmeddelande

Iconex™, den ledande lågkostnadstillverkaren av lösningar för kvitton och differentierade etiketter, tillkännagav i dag undertecknandet av ett slutligt avtal om att förvärva Schades och R+S från Hansol Paper. I och med transaktionen kommer Iconex, som redan är marknadsledande i Nordamerika, även att bli marknadsledande i Europa. Schades har sitt huvudkvarter i danska Skive och konverterar termopapper åt sina kunder, däribland kvittopappersrullar till kassaapparater och självhäftande etiketter. De har en marknadsledande ställning i Europa med en unik kundbas som innefattar detaljhandel, kontorsmateriel, distributörer av livsmedel och andra varor samt logistik. R+S, som har sitt huvudkontor i tyska Sarstedt, konverterar och säljer termopapper för kvitto-, kupong- och biljettlösningar samt etiketter. Båda företagen införlivas i Iconex för att bilda ett integrerat europeiskt företag med oöverträffad branschspecifik och regional kunskap, expertis och kapacitet som kommer att gynna kunder, a

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum