MyHeritage har utnämnts till huvudsponsor för Eurovision Song Contest 2019

MyHeritage, det ledande globala familjehistorie- och DNA-företaget, har idag utnämnts av European Broadcasting Union (EBU) till huvudsponsor av Eurovision Song Contest 2019. Som evenemangets huvudsponsor har MyHeritage fått omfattande global evenemangs-, media- och digitala rättigheter för den kommande sångtävlingen, som kommer att hållas i Tel Aviv.

Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180928005296/sv/

MyHeritages tjänster gör det enkelt för alla, överallt, att göra en fascinerande resa för att upptäcka sina rötter. Genom MyHeritage DNA-test, den integrerade släktträdsplattformen och samlingar på 9 miljarder historiska dokument, gör MyHeritage det möjligt för miljoner människor att upptäcka sin familjs förflutna och lära sig hur de passar in i den globala mänskliga mosaiken.

Detta partnerskap med Eurovisionens sångtävling kommer kort tid efter att MyHeritage har blivit den mest populära familjehistoriska och DNA-tjänsten i Europa, då intresset för att upptäcka släktingar och etniskt ursprung har vuxit enormt.

MyHeritage kommer att arbeta tätt ihop med EBU under hela året, för att skapa innehåll som kommer att fokusera på det rika arvet i Eurovision Song Contest, vilket visar kopplingar mellan vinnare, deltagare och fans av showen.

Jon Ola Sand, EBU:s verkställande chef för Eurovision Song Contest, har sagt: "Vi är väldigt glada över att ha MyHeritage ombord som huvudsponsorer för Eurovision Song Contest 2019. Detta nya partnerskap är perfekt; det stärker våra värden för mångfald och integration, samtidigt som vi sammanför olika länder och nationaliteter i en atmosfär av nya upptäckter och kreativ miljö."

"Vi är mycket glada över att samarbeta med Eurovision Song Contest", säger Aviram Levi, marknadschef på MyHeritage. "Som en av världens största sammankomster som firar kulturell mångfald och kreativitet, delar vi Eurovision Song Contests värderingar. Att hjälpa människor att förstärka banden till sina familjer genom att upptäcka en koppling till deras familjehistoria och ursprungskulturer, gör att de inser att medan vi alla är unika är vi också mer likartade och sammankopplade än vi tror. "

Semi-finalen i 2019 Eurovision Song Contest kommer att äga rum den 14 och 16 maj 2019 och Grand Finale kommer att hållas den 18 maj på EXPO International Convention Center i Tel Aviv, Israel. Dessa evenemang kommer att samproduceras av det israeliska programföretaget KAN och EBU.

Om MyHeritage

MyHeritage är Europas ledande tjänst för familjehistoria och DNA-testning, med 100 miljoner registrerade användare över hela världen. MyHeritage har genom sitt tekniska ledarskap förvandlat familjehistoria till en aktivitet som är tillgänglig och direkt givande. Dess globala användargrupp har tillgång till ett massivt bibliotek med historiska dokument, den mest internationella samlingen av släktträd och banbrytande sök- och matchningsteknik. MyHeritage DNA lanserades år 2016 och är ett tekniskt avancerat, prisvärt DNA-test som avslöjar etniskt ursprung och tidigare okända släktingar. Med stort förtroende hos miljontals familjer, erbjuder MyHeritage ett enkelt sätt att hitta nya familjemedlemmar, upptäcka etniska ursprung och värdera familjehistorier, tidigare och nuvarande, under kommande generationer. MyHeritage är tillgängligt på 42 olika språk.

Om EBU

European Broadcasting Union (EBU) är världens främsta enhet av public service media (PSM), och dess uppgift är att göra PSM oumbärligt. EBU har 119 medlemsorganisationer i 56 länder i Europa och ytterligare 33 medarbetare i Asien, Afrika, Australasien och Amerika. Dess medlemmar driver nästan 2000 tv- och radiokanaler tillsammans med många online-plattformer. Tillsammans når de en publik på över en miljard människor runt om i världen och sänder på mer än 160 olika språk.

EBU strävar efter att säkra en hållbar framtid för allmän media, ge sina medlemmar innehåll i världsklass från nyheter till sport och musik, och bygga på sin grundande etos av solidaritet och samarbete för att skapa ett centrum för att lära och dela.

Eurovision Services, EBU:s affärsarm, har ett enastående globalt rykte och är förstahands mediatjänstleverantör för många medieorganisationer och idrottsförbund runt om i världen.

EBU har kontor i Bryssel, Rom, Dubai, Moskva, New York, Washington DC, Singapore och Peking och dess huvudkontor ligger i Genève.

Upptäck mer om EBU på www.ebu.ch.

To view this piece of content from cts.businesswire.com, please give your consent at the top of this page.

MyHeritage
Rafi Mendelsohn, +44-(0)207-193-1854
Director of PR & Social Media
pr@myheritage.com

About Business Wire

Subscribe to releases from Business Wire

Subscribe to all the latest releases from Business Wire by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Business Wire

Digital Transformation’s Next Era: Generative AI and Laserfiche 12 at 2024 Empower Conference25.4.2024 16:30:00 CEST | Press release

Preparing organizations for the next AI-driven phase of digital transformation is on the agenda at the 2024 Empower conference, hosted by Laserfiche — the leading SaaS provider of intelligent content management and business process automation — in Las Vegas through April 25. Laserfiche shines a spotlight on solutions that reduce complexity and accelerate information flow across the enterprise to help organizations manage increasing amounts of data. Empower attendees got an early look at the latest Laserfiche AI features, including Laserfiche AI Document Summarization. The new offering, powered by generative AI, eliminates tedious sifting through documents by generating concise summaries of documents containing either text or transcribed audio. Laserfiche AI Document Summarization, which represents one milestone in the Laserfiche AI vision to transform the workplace, will be available in the upcoming Laserfiche Cloud release on April 30, 2024. “At Laserfiche, we believe AI will impact p

Alpha Blue Ocean Group and Europlasma, Expert in Depollution Solutions, Announce the Signing of a New €30 Million Financing Agreement25.4.2024 16:00:00 CEST | Press release