MyHeritage, den snabbast växande platsen för upptäckter, bevarande och delning av släkthistoria, meddelade idag tillskottet av en ny samling av historiska data: Den finska kyrkans folkräkning och före-konfirmationsböcker, 1657-1950. Samlingen, indexerad och genomgående sökningsbar, finns nu tillgänglig endast på MyHeritage tillsammans med miljontals scannade dokument i original. Den skapades i samarbete med Arkivverket i Finland.

Denna Smart News-version använder multimedia. Se den fulla versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20160913005928/sv/

MyHeritage släpper en betydande samling av Finska historiska dokument aldrig tidigare publicerade online. (Photo: Business Wire)

Samlingen inkluderar församlingsregister (rippikirjat) och före-konfirmationsböcker (lastenkirjat) med börjar från 1657 och spänner över nästan 300 år. MyHeritage är den första organisationen att katalogisera denna samling. Användare har tillgång till samlingen via SuperSearchTM, MyHeritage globala sökmotor för historiska poster. Dessutom drar användare som laddar upp sina släktträd på MyHeritage omedelbart nytta av vår Record Matchnings teknologi som automatiskt visar på ny information avseende deras släktingar som finns bland posterna.

Poster från samlingen listas per hushåll och inkluderar familjens släktskap. Senare poster visar även födelsedagar och födelseplatser samt noteringar om äktenskap, dödsfall och flyttningar. Posterna kan också innehålla noteringar om en persons anseende och fysiskt utseende.

”Detta är den viktigaste samlingen av historiska poster publicerade online för Finland någonsin”, säger Russ Wilding, kreativitetsdirektör på MyHeritage. ”Vi är glada över att vara dem som fått katalogisera samlingen i sin helhet och göra den tillgänglig för miljontals användare. Någon med finska förfäder kommer att hitta dem här, utöka sitt släktträd med flera generationer och uppdaga fascinerande familjehistorier.”

Med detta senaste tillägg från Finland, utökar MyHeritage sin ledande roll inom släktforskningen på den nordiska marknaden, med miljontals registrerade användare och hundratals miljoner historiska poster från Finland, Norge, Sverige och Danmark. MyHeritage var först ut med att släppa de ovärderliga svenska husförhörslängderna, följt av flera folkräkningssamlingar från Danmark. MyHeritage är engagerade i att fortsätta digitalisera viktiga historiska uppgifter och vara först med att lägga ut dem på nätet, till förmån för den globala familjehistoriska gemenskapen.

Att söka i samlingarna Finlands kyrkofolkräkning och före-konfirmationsböcker är gratis. Ett abonnemang krävs för att se uppgifterna och Record Matches.

Om MyHeritage

MyHeritage är världens mest snabbväxande plats för upptäckter, bevarande och delning av släkthistoria. Med ledande teknologi omvandlar MyHeritage släktforskning till en tillgänglig och omedelbart givande aktivitet. Deras globala användargrupp har tillgång till ett enormt bibliotek av historiska dokument, den internationellt mest diversifierade samlingen av släktträd och banbrytande sök och matchnings teknik. Betrodda av miljontals familjer ger MyHeritage ett enkelt sätt att dela släkthistorier, gamla och nya, och bevara dem för kommande generationer. MyHeritage är tillgängligt på 42 språk. www.myheritage.com.

MyHeritage
Aaron Godfrey, VP marknadsföring
Tel: +1-347-5427902
Email: aaron@myheritage.com

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Dropbox erbjuder kraftfulla företagsklassade verktyg till enskilda användare genom Dropbox Professional17.10.2017 16:00Pressmeddelande

Dropbox lanserar idag Dropbox Professional, en ny produkt som introducerar företagsklassade verktyg till enskilda användare som vill lagra, dela och spåra arbete från en enda säker plats. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20171017006404/sv/ Dropbox Professional är utformat för att tillgodose behoven hos frilansare – en redan stor grupp som förväntas växa till 47,6 miljoner år 2022 [1]. Det nya erbjudandet för samman de mest populära lösningarna för lagring, delning och support från Dropbox med nya sätt att presentera arbetet så att användaren kan visa upp sin kreativitet på bästa möjliga sätt. ”Arbetet blir mer flytande efterhand som omfattningen av de projekt som frilansare kan åta sig växer” säger Todd Jackson, produktchef på Dropbox. ”

Den ekonomiska effekten av Nord Stream 2 – analys av Arthur D. Little4.10.2017 07:00Pressmeddelande

En nyligen genomförd studie av Arthur D. Little (ADL) – “The economic impact on Europe of the Nord Stream 2 Project” – analyserar de ekonomiska konsekvenserna för EU av det pågående projektet att anlägga två nya rörledningar från Ryssland till Tyskland. Studien uppskattar att det totala värdet av rörledningarna uppgår till €5,15 miljarder. Det kommer att skapa 31,000 heltidsarbeten inom EU över de 5 år som projektet pågår. Dessa omfattar flera industrisektorer. BNP ökar med €2,25 miljarder. Det totala ekonomiska bidraget till Sveriges ekonomi från Nord Stream 2 uppgår till €300 miljoner (SEK 2,7 miljarder). Detta 1,700 heltidsarbeten i Sverige över fem års tid och ökar Sveriges BNP med €160 miljoner (SEK 1,5 miljarder). Nord Stream 2 är ett stort infrastrukturprojekt för naturgastransport genom Östersjön som kommer att öka transportkapaciteten till Europa med 55 milja