Nadia Kandil får psykbryt på byggvaruhus i Studio Halebop
Den kreativa konsulten Nadia Kandil är aktuell i det tredje avsnittet av Studio Halebop. I Nadias avsnitt får lyssnarna följa med på en resa in i Nadias hjärna – ett virrvarr av renoveringsångest och skarpa betraktelser om klass och svenskhet.

– Mitt snack handlar mycket om klass och svenskhet. Det blir psykbryt på byggvaruhus och en hel del av den ambivalenta ångest som kommer med att inse att man blivit en medelklassperson som ägnar sig åt renovering, fast man föraktar det och är osäker på om man egentligen bara borde vara tacksam, säger Nadia Kandil.
Nadia Kandil är kreativ konsult inom mode och livsstil. Sedan några år tillbaka står hon även själv framför kameran i sociala medier och har därmed blivit en profil som på ett ofiltrerat sätt visar upp livets många sidor. I hennes sommarsnack tar hon med oss på kanske det svenskaste vi har, ett besök på byggvaruhuset som slutar med tårar på en parkeringsplats, och en hederlig kokt korv.
– Nadia Kandil delar med sig av sina betraktelser av livet på ett väldigt ärligt, roligt och träffsäkert sätt. Med sin härliga göteborgska sätter hon fingret på många saker som jag tror att flera av oss känner igen, personligen skrattade jag högt flera gånger, säger Johanna Sahlman, Head of Halebop.
Studio Halebop har tagit rygg på ett av Sveriges populäraste program, men vill addera större bredd av berättelser och personer i ett rappare format. Förutom Nadia Kandil är årets sommarsnackare artisterna Janice Kamya Kavander och Parham, fotografen Paul Edwards, tidigare handbollsproffset Loui Sand och programledaren Reine-Alix Ndegeyinka. Du kan lyssna på Nadia Kandils avsnitt i Studio Halebop där poddar finns.
Nyckelord
Kontakter
För mer information, kontakta gärna:
Canan Yasar, presskontakt Halebop, canan.yasar@obeyapr.se, 070 383 07 48
Johanna Sahlman, Head of Halebop, johanna.sahlman@halebop.se
Bilder

Länkar
Om
Halebop är ett varumärke inom TeliaCompany och vänder sig till unga, digitala och prismedvetna kunder. Vi är en av de största mobiloperatörerna på Svenska marknaden och använder Telias nät för våra tjänster.
Följ Halebop
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Halebop
Världens mysigaste abonnemang* hos Halebop, tillsammans med New Black14.12.2020 09:54:16 CET | Pressmeddelande
Stanna hemma i jul, uppmanar Halebop och New Black. Med samarbetet "The Stay Home Collection" kan du dessutom spendera ledigheten hemma i stil.
Halebop auktionerar ut världens dyraste abonnemang* till förmån för Musikhjälpen13.12.2020 09:12:54 CET | Pressmeddelande
Halebop stöttar årets Musikhjälpen genom att auktionera ut ett par mycket omtalade limited edition-sneakers, framtagna i samarbete med Los Angeles-baserade sneakersdesignern theheyyman. Sneakern finns bara i tio exemplar och ingick tidigare i en väldigt begränsad upplaga av Världens dyraste abonnemang*, som nu återuppstår.
Ny kortfilm ska skapa samtal om mat och identitet9.12.2020 07:00:00 CET | Pressmeddelande
Det kreativa kollektivet Wulira Studio vill undersöka mat kopplat till identitet, framför allt bland minoritetssvenskar – vilket har resulterat i kortfilmen Fuck Your Fusion. Filmen lyfter bland annat fram hur minoriteters matkulturer ofta blir accepterade först när trendiga fusion-restauranger plockar upp dem. Fuck Your Fusion är en del av Halebop Creative Call, en plattform som ger unga kreatörer möjlighet att utveckla sitt skapande.
Luren på köpet hos Halebop23.11.2020 09:05:00 CET | Pressmeddelande
Under åtta veckor, med start idag, ger Halebop för första gången bort mobilen till de som tecknar Halebop-abonnemang och får därmed också supertäckning (Telias nät). Telefonerna som går att välja mellan är iPhone 7, Xiaomi MI 10T LITE, Galaxy A51 och Sony Xperia L4.
Ny kortfilm utmanar bilden av relationer11.11.2020 06:48:00 CET | Pressmeddelande
Kan en och samma partner uppfylla alla ens krav? Det är en av frågorna som ställs till tittaren i Polly, en ny kortfilm av regissören och fotografen Faramarz Gosheh. Kortfilmen är en del i årets upplaga av Halebop Creative Call, en plattform som ger unga kreatörer möjlighet att utveckla sitt skapande.
Halebop vinner SKI för elfte gången16.10.2020 06:15:00 CEST | Pressmeddelande
För elfte gången på tretton år och för femte året i rad står Halebop som vinnare i Svenskt kvalitetsindex (SKI) årliga undersökning av kundnöjdheten hos Sveriges mobiloperatörer. Halebop har fått topp-placeringen fler gånger än någon annan operatör på marknaden.
Halebop släpper egna sneakers – som en del av världens dyraste abonnemang*29.9.2020 07:15:00 CEST | Pressmeddelande
Halebop släpper en extremt limited edition-sneaker i samarbete med Los Angeles-baserade sneakersdesignern theheyyman. Sneakern är utformad efter Halebops varumärke och ingår i dealen ”Världens dyraste abonnemang*” – tillsammans med en mobil, abonnemang. Skon släpps den 6 oktober.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum