Nadia Kandil får psykbryt på byggvaruhus i Studio Halebop

Den kreativa konsulten Nadia Kandil är aktuell i det tredje avsnittet av Studio Halebop. I Nadias avsnitt får lyssnarna följa med på en resa in i Nadias hjärna – ett virrvarr av renoveringsångest och skarpa betraktelser om klass och svenskhet.

Nadia Kandil pratar i Studio Halebop

– Mitt snack handlar mycket om klass och svenskhet. Det blir psykbryt på byggvaruhus och en hel del av den ambivalenta ångest som kommer med att inse att man blivit en medelklassperson som ägnar sig åt renovering, fast man föraktar det och är osäker på om man egentligen bara borde vara tacksam, säger Nadia Kandil.

Nadia Kandil är kreativ konsult inom mode och livsstil. Sedan några år tillbaka står hon även själv framför kameran i sociala medier och har därmed blivit en profil som på ett ofiltrerat sätt visar upp livets många sidor. I hennes sommarsnack tar hon med oss på kanske det svenskaste vi har, ett besök på byggvaruhuset som slutar med tårar på en parkeringsplats, och en hederlig kokt korv.

– Nadia Kandil delar med sig av sina betraktelser av livet på ett väldigt ärligt, roligt och träffsäkert sätt. Med sin härliga göteborgska sätter hon fingret på många saker som jag tror att flera av oss känner igen, personligen skrattade jag högt flera gånger, säger Johanna Sahlman, Head of Halebop.

Studio Halebop har tagit rygg på ett av Sveriges populäraste program, men vill addera större bredd av berättelser och personer i ett rappare format. Förutom Nadia Kandil är årets sommarsnackare artisterna Janice Kamya Kavander och Parham, fotografen Paul Edwards, tidigare handbollsproffset Loui Sand och programledaren Reine-Alix Ndegeyinka. Du kan lyssna på Nadia Kandils avsnitt i Studio Halebop där poddar finns.

Canan Yasar, presskontakt Halebop, canan.yasar@obeyapr.se, 070 383 07 48
Johanna Sahlman, Head of Halebop, johanna.sahlman@halebop.se