Nando F.V feat Méndez i BingoLotto

Den 16 juni kommer Nando F.V och Méndez till BingoLotto. Duon är aktuella med latinopoplåten "Ay Amor", en låt som vi förmodligen kommer få höra både i programmet och på dansgolven i sommar!

Nando F.V, eller Fernando Fuentes som han egentligen heter, föddes i Santiago men är uppvuxen i Halmstad. Han har skrivit och producerat låtar för både svenska och internationella artister, låtar som bland annat varit med i Melodifestivalen. Han har även arbetat med artister som Kylie Minogue, Tomas Ledin, Alcazar och Danny Saucedo. Men nu tar han själv plats på latinopop-scenen.

Leopoldo Jorge Méndez Alcayaga, eller Méndez som han gjort sig känd som, är en svensk-chilensk DJ och artist. Han började sin karriär som DJ men fick sitt stora genombrott som artist med låten "Razor Tounge". År 2000 släppte han sitt debutalbum "Latino for life". Ett album som innehöll hits som "Estocolmo" och "Fiesta".

Méndez har även varit med i Melodifestivalen. År 2002 ställde han upp med låten "Adrenaline" som slutade på en andra plats. 2003 deltog han på nytt med låten "Carneval" och 2018 med låten "Everyday".

Nu släpper denna fantastiska latinoduo låten "Ay amor" tillsammans. Vi ser fram emot Nando F.V och Méndez medverkan i BingoLottos stora SäsongsFinal den 16 juni 2019 kl. 18.00.

Nordman i BingoLotto17.10.2019 16:33:40 CESTPressmeddelande

Få artister på den svenska musikscenen förfogar över en lika gripande karisma, och ett lika dubbelbottnat djup i rösten, som Håkan Hemlin. Få dansar lika lätt med fingrarna över nyckelharpan, och skapar lika levande musik, som Mats Wester. Tillsammans utgör de musikduon Nordman. Mystiken förtrollar. Deras unika begåvning, likaså. Söndagen den 20/10, kl. 18.00 i TV4, gästar duon BingoLotto. Oemotståndlig scennärvaro utlovas. Detta vill du inte missa!

Claes-Göran Hederström i Bingolotto9.10.2019 15:43:01 CESTPressmeddelande

Gammal kärlek rostar aldrig. Än mindre svenska folkets outtröttliga kärlek till kultikonen Claes-Göran Hederström. Och att ta emot epitetet kultikon är enligt Claes-Göran själv ingen konst – det är bara att sjunga samma låt i 47 år, menar han. Det börjar verka som att teorin stämmer, banne mej. Söndagen den 13 oktober, kl. 18.00 i TV4, tar Claes-Göran plats på BingoLottos scen – kanske med ambitionen att intyga om just detta.