Nando F.V feat Méndez i BingoLotto

Den 16 juni kommer Nando F.V och Méndez till BingoLotto. Duon är aktuella med latinopoplåten "Ay Amor", en låt som vi förmodligen kommer få höra både i programmet och på dansgolven i sommar!

Nando F.V, eller Fernando Fuentes som han egentligen heter, föddes i Santiago men är uppvuxen i Halmstad. Han har skrivit och producerat låtar för både svenska och internationella artister, låtar som bland annat varit med i Melodifestivalen. Han har även arbetat med artister som Kylie Minogue, Tomas Ledin, Alcazar och Danny Saucedo. Men nu tar han själv plats på latinopop-scenen.

Leopoldo Jorge Méndez Alcayaga, eller Méndez som han gjort sig känd som, är en svensk-chilensk DJ och artist. Han började sin karriär som DJ men fick sitt stora genombrott som artist med låten "Razor Tounge". År 2000 släppte han sitt debutalbum "Latino for life". Ett album som innehöll hits som "Estocolmo" och "Fiesta".

Méndez har även varit med i Melodifestivalen. År 2002 ställde han upp med låten "Adrenaline" som slutade på en andra plats. 2003 deltog han på nytt med låten "Carneval" och 2018 med låten "Everyday".

Nu släpper denna fantastiska latinoduo låten "Ay amor" tillsammans. Vi ser fram emot Nando F.V och Méndez medverkan i BingoLottos stora SäsongsFinal den 16 juni 2019 kl. 18.00.