När du väljer stolstillbehör

Tänk att stolar har så många tillbehör. I sortimentet tillbehör hittar man möbeltassar, täckkåpor, dynor, stolsöverdrag och kopplingsbeslag. Dessa är bara några exempel. Det finns en del andra delar - alla små prylar och tillbehör du kan tänkas behöva till dina stolar. Det är bra om du till exempel har tappat bort en viktig del eller vill ge din stol ett uppdaterat utseende.

Oavsett om du behöver ett armstöd, hjul eller nackstöd för dina stolar så finns det att hitta.

Med  nya dynor kan du göra din stol ännu skönare. Med möbeltassar under stolsbenen skyddar du golvet från repor och märken. Du kan lätt välja de tillbehör du behöver för att göra dina stolar ännu skönare och anpassade efter ditt hem.

Olika tillbehör till stolen beroende på användningsområde

I offentliga lokaler som har många besökare, exempelvis restauranger och hotell, är det viktigt att underlätta för personalen så att allting flyter på smidigt. Då är det extra viktigt

att investera i smarta stolstillbehör som gör arbetet lättare och förbättrar besökarnas intryck av lokalen.

Ett populärt stolstillbehör är kopplings beslagen, och de är särskild användbara vid föreläsningar, mässor och konferenser där besökarna ofta sitter i långa rader. Tack vare kopplings beslagen står stolarna kvar där man ställt dem, och man slipper den röra som annars kan uppstå när många personer reser sig och sätter sig ned samtidigt.

Stolsöverdrag i tyg är också ett praktiskt alternativ för att på bara några minuter förändra hela stolens utseende. I stället för att köpa speciella stolar till festligare tillfällen kan man investera i billigare stolsöverdrag som passar utmärkt under finare middagar eller event. Eftersom de är skräddarsydda efter respektive stol så sitter de perfekt, och om de blir  smutsiga är det bara att tvätta dem i maskin.

När du väljer stolstillbehör för ditt hem eller kontor, är det viktigt att tänka på hur stolarna kommer att användas. Om du till exempel planerar att använda stolarna i ett informellt sammanhang, kan mindre formella stilar passa dig bäst.

Alla är unika på arbetet, så det är viktigt att ens ergonomiska stol anpassas efter ens kropp och behov. Kanske behövs det ett specialanpassat armstöd för att arbeta med kunderna? Man ska kunna välja ryggstöd, hjul, armstöd, fotkryss och annat som hjälper en att sitta rätt och avlasta rygg och nacke – på så sätt kan gå hem från arbete lika pigg  och glad som när man kom.

Ny jämförelsesajt om hemförsäkringar lanseras18.5.2022 09:46:21 CEST | Pressmeddelande

Sponsored Försäkrahem.se är en ny enkel jämförelsesajt om hemförsäkringar. Målet med sajten är att underlätta för dig som vill teckna en hemförsäkring och som vill jämföra flera alternativ på den svenska marknaden innan du gör ditt val. Sajten gör flera omfattande jämförelser och sammanfattningar av försäkringar för olika typer av hushåll. På sajten kan du jämföra flera populära försäkringsbolag och försäkringarnas innehåll. Det finns även specifika jämförelser beroende på vilket typ av hushåll som du vill försäkra. Du hittar bland annat jämförelser av hemförsäkringar för bostadsrätter, hyresrätter, villor och fritidshus. Eftersom innehållet skiljer sig åt beroende på vilket typ av hushåll som ska försäkras har sajten gjort en enkel uppdelning för att du ska kunna navigera dig till den information som är relevant för dig. Sajten riktar sig till dig som precis flyttat hemifrån och ska försäkra ditt första hem. Den riktar sig också till dig som precis flyttat till ett nytt boende eller n