Nära 7 av 10 höstlovsresor redan bokade hos Ving

Skolorna har knappt hunnit börja igen efter sommarlovet förrän det är dags att boka in nästa ledighet, och många är ute i god tid. Redan nu är 68 procent av Vings höstlovsresor bokade. Främst är det till Kanarieöarna svenskarna reser under höstlovet, och då i synnerhet till Gran Canaria och Teneriffa, men även Cypern och Turkiet samt långväga resmål som Thailand, Aruba och Dominikanska republiken lockar.

Aruba, fotograf Nicholas Pitt, Ving

Allra bäst bokat är det till Egypten och Cypern, dit det endast finns ströplatser kvar. Störst chans att komma iväg under höstlovet har man istället till Gran Canaria och Teneriffa.

- Efter en ostadig sommar är det många som redan har säkrat en veckas sol och bad i höst. Höstlovet är 5 procent bättre bokat än i fjol, så att det finns ett resesug råder det inga tvivel om. Än finns det chans att komma iväg, men det gäller att inte vänta för länge då resorna försvinner snabbt, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

I Karibien kan Ving erbjuda höstlovsresor till Dominikanska republiken och Aruba med en reslängd på 11 dagar, vilket passar många som reser med barn. Många barnfamiljer väljer också att besöka en storstad på höstlovet eller att åka på en kryssning.

Prisexempel: En vecka på hotell Mirador del Atlantico (VVV+) i Playa de Amadores, Gran Canaria. Avresa den 25 oktober 2017 från Arlanda, Stockholm. Boende i tvårumslägenhet exklusive måltider. Familjepris (två vuxna + två barn), från 31 000 kronor.

För bilder, besök gärna vårt bildarkiv: http://www.ving.se/bildarkiv

För ytterligare information kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se, tel 0709-513075.

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Vings Pressjour

Vid akuta ärenden utanför kontorstid. Endast för journalister.

Vinggruppen gör nytt rekordresultat17.5.2018 09:31Pressmeddelande

Thomas Cook Northern Europe, även kallad Vinggruppen, där Ving, Spies, Globetrotter och Tjäreborg ingår, gör ett nytt rekordresultat för vinterhalvåret, när Thomas Cook-koncernen idag presenterar halvårsresultatet för 2017/2018. Vinggruppen befäster sin marknadsledande ställning inom semesterpaketresor, både med det egna flygbolaget och reguljärflyg. Den nordiska gruppens rörelseresultat för halvåret uppgick till 554 miljoner kronor, vilket är en ökning med 88 miljoner kronor för perioden.