Nästa års Formel 1-resor finns bokningsbara hos Ving

Motorintresset i Sverige är stort och när Ving lanserade Formel 1-resor för snart två år sedan blev det en omedelbar succé. 2018 ökade försäljningen med ytterligare 27 procent. Nu har ett flertal av 2019 års lopp släppts upp till försäljning, bland dem de populära loppen Spanish Grand Prix och Monaco Grand Prix.

Spanish Grand Prix Foto: Thomas Cook Sports

De mest populära loppen under året har varit Spanish Grand Prix, Belgian Grand Prix och Austrian Grand Prix men den som vill åka redan i år har möjlighet att se säsongens avslutningslopp i Abu Dhabi. Det går i november och är en utmaning för förarna då loppet går moturs och når toppfarter på 320 km/timme.

- Formel 1 är bäst i verkligheten och många drömmer om att få uppleva ett av de världsberömda loppen på plats. Vi har gjort det enkelt genom att erbjuda färdiga paket där allt ingår och dessutom till fördelaktiga priser, vilket också gett resultat. Vill man se Spanish Grand Prix eller Monaco Grand Prix ska man inte vänta för länge med att boka, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Vings Formel 1-resor säljs som kompletta paket där det ingår tre nätters övernattning på hotell (minst 3-stjärnigt), biljett till kvalificeringsloppet på lördagen och huvudloppet på söndagen och flyg tur och retur från Stockholm, Göteborg och Köpenhamn samt till vissa lopp från ett antal regionalflygplatser. Förutom det ingår även transport mellan hotellet och banan, samt reseledarservice från Thomas Cook Sports.

Vings Formel 1-resor
Formel 1 Abu Dhabi – avresa 22 november 2018
Formel 1 i Spanien - avresa 10 maj 2019
Formel 1 i Monaco - avresa 24 maj 2019
Formel 1 i Österrike - avresa 28 juni 2019
Formel 1 i England - avresa 12 juli 2019
Formel 1 i Tyskland - ännu inte fastställt
Formel 1 i Ungern - ännu inte fastställt
Formel 1 i Belgien - ännu inte fastställt
Formel 1 Italien - ännu inte fastställt
Formel 1 Singapore – ännu inte fastställt

För bokning och mer information besök: https://www.ving.se/formel-1-resor

Prisexempel
Formel 1-resa Spanish Grand Prix 10-13 maj 2019. Entrébiljetter till kvallopp och huvudlopp, transfer till/från loppen. Flyg T/R Stockholm/Barcelona. Engelsktalande guide från Thomas Cook Sports. Avresa den 10 maj 2019. 3 nätter på Hotel Soho Barcelona i dubbelrum. Pris från 8 383 kronor per person.

För ytterligare information kontakta: Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving/Thomas Cook Northern Europe, tel 0709-513124, fredrik.henriksson@thomascook.se

Spanish Grand Prix Foto: Thomas Cook Sports
Monaco Grand Prix Foto: Thomas Cook Sports
Belgian Grand Prix Foto: Thomas Cook Sports

Ving ökar volymen till Turkiet och börja flyga direkt till Gazipasa17.9.2018 09:50Pressmeddelande

Efter några års nedgång har efterfrågan på resor till Turkiet ökat ordentligt. Redan till sommaren 2018 ökade Ving volymen med 40 procent och till nästa sommar börjar Ving flyga direkt från Stockholm till flygplatsen i Gazipasa med det egna flygbolaget Thomas Cook Airlines Scandinavia. Det förkortar restiden med nära två timmar för alla som ska semestra i Alanya. Sedan tidigare flyger Ving till Gazipasa från Köpenhamn.

Fler än 650 000 svenskar besökte Kanarieöarna, där Gran Canaria fortfarande är mest populärt6.9.2018 13:28Pressmeddelande

Kanarieöarna har lockat semestrande svenskar sedan 1960-talet. Med många soldagar och behaglig värme året om är det många som återvänt flera gånger till de populära öarna. Enligt Vings resepanel, där 12 433 svenskar svarat på frågor om Kanarieöarna har 9 av 10 (92,7 procent) någon gång rest till Kanarieöarna på semester. Populärast är Gran Canaria följt av Teneriffa och Lanzarote.

7 av 10 höstlovsresor är redan bokade hos Ving - Kanarieöarna lockar flest5.9.2018 08:20Pressmeddelande

Skolorna har börjat, kvällarna blir allt mörkare och temperaturerna faller - hösten är här. Men sommarlovet har inte mer än tagit slut innan det är dags att boka in nästa ledighet, och många är ute i god tid. Redan nu är 71 procent av Vings höstlovsresor bokade. Fler än hälften väljer en resa till Kanarieöarna och då främst till Gran Canaria och Teneriffa. Men även Kap Verde, Cypern, Egypten och Turkiet samt långväga resmål som Thailand och Aruba lockar.