Nästa års Formel 1-resor finns bokningsbara hos Ving

Motorintresset i Sverige är stort och när Ving lanserade Formel 1-resor för snart två år sedan blev det en omedelbar succé. 2018 ökade försäljningen med ytterligare 27 procent. Nu har ett flertal av 2019 års lopp släppts upp till försäljning, bland dem de populära loppen Spanish Grand Prix och Monaco Grand Prix.

Spanish Grand Prix Foto: Thomas Cook Sports

De mest populära loppen under året har varit Spanish Grand Prix, Belgian Grand Prix och Austrian Grand Prix men den som vill åka redan i år har möjlighet att se säsongens avslutningslopp i Abu Dhabi. Det går i november och är en utmaning för förarna då loppet går moturs och når toppfarter på 320 km/timme.

- Formel 1 är bäst i verkligheten och många drömmer om att få uppleva ett av de världsberömda loppen på plats. Vi har gjort det enkelt genom att erbjuda färdiga paket där allt ingår och dessutom till fördelaktiga priser, vilket också gett resultat. Vill man se Spanish Grand Prix eller Monaco Grand Prix ska man inte vänta för länge med att boka, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Vings Formel 1-resor säljs som kompletta paket där det ingår tre nätters övernattning på hotell (minst 3-stjärnigt), biljett till kvalificeringsloppet på lördagen och huvudloppet på söndagen och flyg tur och retur från Stockholm, Göteborg och Köpenhamn samt till vissa lopp från ett antal regionalflygplatser. Förutom det ingår även transport mellan hotellet och banan, samt reseledarservice från Thomas Cook Sports.

Vings Formel 1-resor
Formel 1 Abu Dhabi – avresa 22 november 2018
Formel 1 i Spanien - avresa 10 maj 2019
Formel 1 i Monaco - avresa 24 maj 2019
Formel 1 i Österrike - avresa 28 juni 2019
Formel 1 i England - avresa 12 juli 2019
Formel 1 i Tyskland - ännu inte fastställt
Formel 1 i Ungern - ännu inte fastställt
Formel 1 i Belgien - ännu inte fastställt
Formel 1 Italien - ännu inte fastställt
Formel 1 Singapore – ännu inte fastställt

För bokning och mer information besök: https://www.ving.se/formel-1-resor

Prisexempel
Formel 1-resa Spanish Grand Prix 10-13 maj 2019. Entrébiljetter till kvallopp och huvudlopp, transfer till/från loppen. Flyg T/R Stockholm/Barcelona. Engelsktalande guide från Thomas Cook Sports. Avresa den 10 maj 2019. 3 nätter på Hotel Soho Barcelona i dubbelrum. Pris från 8 383 kronor per person.

För ytterligare information kontakta: Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving/Thomas Cook Northern Europe, tel 0709-513124, fredrik.henriksson@thomascook.se

Spanish Grand Prix Foto: Thomas Cook Sports
Monaco Grand Prix Foto: Thomas Cook Sports
Belgian Grand Prix Foto: Thomas Cook Sports

Premiär för show med Vings maskotar Lollo och Bernie!15.11.2018 12:29Pressmeddelande

Vings populära maskotar Lollo & Bernie har över 30 miljoner visningar på YouTube med sin dansfilm och många är de familjer som mött de kramgoa vännerna på Vings familjehotell. Nu kan Ving för första gången även stolt presentera en egen föreställning med barnens favoriter. Showen med Lollo & Bernie har premiär i helgen, 17-18 november, på Intiman i Stockholm. Den sätts även upp på Lisebergsteatern i Göteborg, 19-20 januari 2019.

Nyhet! Ving och Thomas Cook Group storsatsar på koncepthotell 201931.10.2018 11:23Pressmeddelande

Thomas Cook Group, där Ving ingår, fortsätter satsningen på skräddarsydda hotellkoncept och lanserar 20 nya koncepthotell under 2019 i Spanien, Grekland, Cypern och Turkiet. Ving kommer i ett första skede att erbjuda sex av dessa nya hotell, däribland ett familjevänligt Casa Cook på Kreta samt tre hotell inom ramen för det nya konceptet Cook’s Club. Det planeras även för ytterligare lanseringar inom kort.