Aimo Share

Nästa generations bildelning – prenumerera på en Aimo Share elbil utan bindningstid

Den elektriska bildelningstjänsten Aimo Share utökar sitt utbud och lanserar nu en helt ny prenumerationstjänst! Företagskunder erbjuds en egen dedikerad elbil att prenumerera på, där underhåll, försäkring, parkering, biltvätt och 2400 fria km per månad ingår. Aimo Share, vars bilflotta är 100% miljövänlig, fortsätter utveckla sin populära bildelningstjänst med ett prenumerationsalternativ för att göra den mer attraktiv och tillgänglig för fler människor.

Med prenumerationstjänsten ska man kunna röra sig fritt på ett så enkelt och hållbart sätt som möjligt. Till skillnad från vanliga leasingavtal där du sitter fast med en bindningstid, ska du med Aimo Shares nya tjänst kunna säga upp ditt avtal utan krångel.

I september gick företaget ut med att man uppdaterar bilflottan med Volkswagen ID.3 och ID.4, och bilarna har nu börjat implementeras. De nya, större bilarna med längre räckvidd ska ge mer komfort och göra det möjligt att åka på längre tjänsteresor.

En annan fördel med Aimo Share är tillgången till flera stora parkeringsplatser och många av dem med gott om laddplatser. Tillsammans med systerföretaget Aimo Park, ges du som prenumerationskund nämligen fri tillgång till över 50 dedikerade parkeringsplatser att välja bland. Under året 2021 kommer Aimo Share att fortsätta utöka antalet fria parkeringsplatser för bästa täckning i Stockholm med omnejd.

– Genom att nyttja kraften i delningsekonomin ges företag möjlighet att bidra till en mer hållbar stadsmiljö. Aimo Shares mission är att fortsätta erbjuda sina kunder den smidigaste, mest miljövänliga och flexibla mobilitetsupplevelsen för en bättre framtid, säger Aimo Shares VD Takaaki Imamura.

KORT FAKTA OM BOLAGET/PRENUMERATIONSTJÄNSTEN

• Aimo Share, tidigare känt som Aimo, lanserade 2018 Stockholms första elektriska bildelningstjänst.
• Företaget ägs av Sumitomo Corporation, ett Fortune Global 500-företag med en lång historia i Japan, som också äger Aimo Park - ett modernt parkeringsföretag som är verksamma i Finland, Sverige och Norge.
• Nya elbilar, Volkswagen ID.3 och ID.4, implementeras under resten av 2021.
• Prenumerationstjänsten är tillgänglig för företag från oktober 2021 och det går bra att anmäla intresse via www.aimoshare.se/subscription

Tjänsten funkar på det viset att du först väljer vilken bilmodell du behöver och vilken typ av prenumerationspaket som passar bäst: Simpel eller Smart. Allt beror på företagets behov. I Smart paketet ingår ex. gratis parkering på alla 50+ premium HotSpot parkeringar. Paketet passar extra bra för kunder som har kontor nära någon av parkeringarna som är utmärkta med ett grått P i Aimo Share -appen.

press@aimoshare.se

Aimo Share

Aimo Share är en friflytande mobilitetstjänst som drivs av Aimo Solution AB, ett svenskt bolag med kontor i Stockholm. Aimo Solution AB ägs till 100% av japanska Sumitomo Corporation, ett av världens största investmentbolag.

Följ Aimo Share

Senaste pressmeddelandena från Aimo Share

Aimo Share uppdaterar med en helt ny och hållbar elbilsflotta30.8.2021 09:50:24 CEST | Pressmeddelande

Den elektriska bildelningstjänsten som är här för att stanna - Aimo Share (tidigare känt som Aimo) förnyar hela sin elbilsflotta till nya Volkswagen ID.3 och ID.4 samtidigt som de uppdaterar varumärket. Aimo Share kommer affärsmässigt att linjera mer med systerföretaget Aimo Park, som också har förvärvats av det japanska investmentbolaget Sumitomo Corporation. Med de nya bilarna, samt ett starkare samarbete med Aimo Park, ska Aimo Share spela en viktig roll för en hållbar mobilitet i framtidens Stockholm.