Nästan 75.000 namnunderskrifter för högre pension

Pensionärernas Riksorganisation, PRO, överlämnar sin namninsamling för högre allmän pension till regeringen på måndag.

PRO:s ordförande Christina Tallberg. FOTO: Anneli Nygårds

Sedan i våras har PRO drivit kampanjen ”Medges ej”. Många pensionärer har svårt att få vardagen att gå ihop, och ingen ska behöva känna oro inför att gå i pension, anser PRO. Engagemanget i frågan är mycket stort. Närmare 75.000 har skrivit under uppropet.

Välkommen att vara med när vi träffar statsminister Stefan Löfvén. Tillfälle att ställa frågor om kampanjen till PRO:s ordförande Christina Tallberg.

Tid och plats: Måndag den 27 augusti klockan 10:15 i regeringskansliet Rosenbad i Stockholm.

PRO:s ordförande Christina Tallberg. FOTO: Anneli Nygårds

"Glädjande att politikerna ser bortom sina partiers egna intressen"15.11.2018 10:26Pressmeddelande

I budgetpropositionen för 2019, som övergångsregeringen har lämnat till riksdagen idag, finns bara ett nytt förslag: att ta ytterligare ett steg för rättvis skatt för pensionärer och löntagare. PRO:s påtryckningar har lett fram till en unik överenskommelse över partigränserna. När en övergångsregering lägger fram en statsbudget ska den vara opolitisk och inte innehålla några nya förslag jämfört med föregående års budgetproposition.